ערן פנה אל חוקרים פרטיים, שהתקינו מצלמות נסתרות בביתו ובמטרה לצלם את אשתו בוגדת, עם גברים זרים. מאחר ולא התייעץ עם עורך דין, נכשל בביצוע מעשים פליליים וכתוצאה מכך נאלץ לשלם בגדול! איך לא לעבור עבירות בניגוד לחוק הגנת הפרטיות.
הגנת הפרטיות
x דיווח על תקלה
תאור תקלה:
שם:
דואר אלקטרוני:

מלא/י פרטים ליצירת קשר:
חייגו אלינו: 03-5446363

הגנת הפרטיות - חקירות

Hebrew
תאריך: 25/12/2012 14:28   

חוקרים פרטיים חייבים להכיר מקרוב את חוק הגנת הפרטיות. חוק זה אוסר על ביצוען של חקירות או התחקות אחרי אדם, שעלולים להטרידו. חוקרים פרטיים חייבים לזכור כי פרסום תצלומו של אדם בנסיבות שבהן הפרסום עשוי להשפיל או לבזותו, הגם שהצילום נעשה ברשות הרבים – אסור על פי חוק.

חוקרים פרטיים אמורים לזכור כי כל פרסום הנוגע לצנעת חייו האישיים אסור גם הוא. חוקרים פרטיים שיפעלו בניגוד לאמור בחוק ויורשעו, צפויים לעונש של עד שנת מאסר אחת.

חקירות בתיקי גירושין :

במהלך סיכסוך גירושין בין בני זוג, רוצה כל אחד מבני הזוג לחשוף את הסודות הכמוסים שאותם מסתיר בן זוגו. לעיתים קרובות נשכרים שרותייהם של משרדי חקירות. הבעל (לצורך הדוגמא), מבין כי יתכן ויאלץ לשלם מזונות בסכומים גבוהים ביותר, לאורך שנים. המחשבות שעוברות בראשו אינן נותנות מנוחה.

הבעל שוכר חוקרים פרטיים ומציג בפנייהם את המצב. הרצון להתחמק כמעט בכל מחיר מתשלום מזונות גבוהים, גורם לאדם לשכוח או להעלים עין מהחוק. חוקרים נתקלים במהלך עבודתם במגוון חקירות מעניינות. להלן דוגמא:

ערן, בחור כבן 35, נשוי לנורית במשך כחמש שנים, מכונאי רכב במקצועו ובעל מוסך קטן בדרום תל אביב. עובד משעות הבוקר המוקדמות ועד לשעות הערב. לעיתים עובד גם בימי שישי. את אשתו הכיר בחוף הים ותקופה קצרה לאחר שהכירו, נישאו. ערן אהב את נורית כמו עיוור. באותם ימים, בתקופה שלפני החתונה האהבה פרחה. דקות ספורות לפני החופה, ערן חתם על כתובה בשווי 1.5 מליון ש"ח.

אז הכל נראה חסר משמעות. זמן קצר לאחר חתונה וירח הדבש, כל אחד שב למסלול חייו. ערן סיפר כי שב לעבוד במשך שעות רבות מדי יום ואשתו היתה סטודנטית, באוניברסיטת תל אביב. היחסים החלו להתדרדר כעבור כשנתיים. ערן חשד כי אשתו בוגדת בו, אך בחר להעלים עין.

במשך לילות שלמים לא נרדם, למרות שהיה אמור לקום לעבודה בשעות הבוקר המוקדמות. התהפך מצד לצד במיטתו כשבראשו מחשבות מטרידות. ערן אהב את אשתו ולמרות חשדותיו, ויתר. הוא שיכנע את עצמו כי הכל בראש. אין מצב שנורית בוגדת בו. כך עברו ימים, שבועות, חודשים ושנים.

ערב אחד כששב מעבודתו, פגש את אשתו יושבת על כסא במטבח. ערן, כך אמרה, אני רוצה להתגרש לא טוב לי איתך. הנה הסכם גירושין, תחתום עליו ונפרד. ערן ראה כי בהסכם הגירושין נורית מבקשת חצי מרכושו, את דירתם המשותפת, מזונות חודשיים ואת מלוא סכום הכתובה בסך 1.5 מליון ש"ח. "דרישותייך אינן הגיוניות... אין סיכוי שאני אחתום על המסמך הזה". כך אמר לנורית ועזב את הבית.

עוד באותו הערב ובעצתו של חבר, פנה אל משרד חקירות. ערן סיפר לחוקרים הפרטיים אודות חשדותיו כי אשתו בוגדת ואמר כי ברצונו להתקין מצלמות נסתרות בכל הבית. ערן ציין בפני החוקרים כי יודיע לאשתו שהוא עובר להתגורר אצל הוריו, עד שהעניין ביניהם יוסדר. הוא העריך כי בתקופה זאת יוכל לצלם את אשתו בביתם המשותף, עם גברים אחרים.

החוקרים מיהרו לתאם עמו את התקנת המצלמות לבוקר המחרת, בזמן שנורית נמצאת בלימודים. למחרת בבוקר התייצבו שני חוקרים בדירה והתקינו שש מצלמות נסתרות, בכל אחד מחדרי הדירה. כולל חדר השינה והמטבח. אחרי עשרה ימים חזרו אל הדירה ופרקו את ציוד הצילום.

לאחר בחינתו של החומר המצולם שנאסף על דיסק המחשב, מיהרו ליצור קשר עם ערן ולספר לו כי אשתו נפגשה עם 4 גברים שונים במהלך 10 ימים. בקלטות נראה תעוד חד משמעי של קיום יחסי מין עם שלושה גברים, במטבח, בסלון ובחדר השינה. המדובר בתצלומים באיכות גבוהה, שאינם משתמעים לשתי פנים. ערן הגיע אל משרד החקירות ואסף מידי החוקרים שני העתקים מהחומר שצולם. התחנה הבאה שלו היתה עורך דין צעיר, עליו קיבל המלצה מחבר קרוב. הוא לא יקרע אותך בכסף, אמר אותו חבר.

עורך הדין צפה בקלטות וחייך. "אל תדאג" אמר לערן "אתה מסודר...פנייתך אל חוקרים פרטיים היתה צעד חכם...סרטי הוידאו שצולמו על ידי מצלמה נסתרת יחסכו הרבה כסף".

כעבור מספר חודשים התקיים דיון בתביעת הגירושין בבית דין רבני. ערן הגיע לדיון בלווית עורך דין צעיר ומוכשר, כשבידהם קלטת וידאו "מנצחת". הדיינים בבית הדין הכריעו בתיק במהירות רבה. לא מזונות ולא כתובה! ערן חש הקלה רבה והודה לעורך דינו. בהמשך טילפן אל אותם צשרד החקירות והודה לחוקרים שסייעו לו מקרב לב.

כעבור כמה ימים טילפן אותו עורך דין צעיר לערן והודיע לו שבא כוחה של רעייתו דרש וקיבל מידיו את העתק הקלטת. בהמשך, פנה אל תחנת המשטרה והגיש תלונה כנגד ערן בטענה שעבר עבירה פלילית בניגוד לחוק הגנת הפרטיות! ערן הוזמן לחקירה בתחנת משטרה. כל אותם בגידות ודרישותיה הכספיות של אשתו נשכחו מראשו. פחד וחוסר אונים מילא את ליבו, בעת שהואשם על ידי החוקרים בעבירות חמורות. ערן הסכים לשלם לאשתו כל סכום של כסף ובלבד שתוותר על התלונה שהגישה נגדו.

עצתו של אותו חבר לפנות אל חוקרים פרטיים עלתה הרבה כסף. מעבר לכך, ערן בחר להתפתות לביצוע מעשים חמורים, תוך התקנת מצלמות נסתרות בביתו ופגיעה חמורה בפרטיותה של אשתו ומבלי להתייעץ עם עו"ד. גם לאחר שפנה אל עורך דין המתמחה בדיני משפחה, לא הוזהר כי עבר על החוק. להפך. אותו עורך דין צעיר, מומחה בדיני משפחה אך חסר כל ידע בתחום הפלילי. הנסיון למצוא עורך דין "שלא יקרע אותך בכסף" עלה הרבה!

ערן היה אמור להתייעץ עם עורך דין לפני שהחל בביצוע פעולות כלשהן כגון פניה אל משרד חקירות, התקנת מצלמות נסתרות או כל פעולה אחרת שאותה ביצע על דעת עצמו.

חשוב מאד להפנים ולזכור: תמיד ניתן להוכיח בגידות של בן זוג, באמצעים חוקיים למהדרין וללא עבירה על חוק הגנת הפרטיות או כל חוק אחר. יש להתייעץ עם מומחים בתחום ולא להחפז לביצוע מעשים אסורים.

יש לזכור כי חוקרים פרטיים שמתקינים עבורכם מצלמות נסתרות ברשות הפרט, עוברים על החוק בדיוק כמוכם. אסור להתפתות לביצוע עבירות ואסור להזמין שרות כאמור, מבעל מקצוע כזה או אחר. חוקרים פרטיים שיציעו לכם להתקין מצלמות נסתרות בחדר שינה או בכל מקום אחר, שאינו ברשות הרבים, עוברים על החוק ומסכנים אותכם.

חוקרים פרטיים מנוסים, הפועלים בהתאם לחוק הגנת הפרטיות, הנם ערובה לאיכותן של חקירות שיבוצעו עבורכם. נסיון רב שנים בתחום החקירות מלמד כי ניתן להגיע לתוצאות מרשימות ובכל מקרה לא לעבור על החוק.

חוקרים פרטיים ממשרד יניר לוין – יעוץ ומודיעין מבטיחים לכם חקירות ומודיעין ברמה אחרת!

ליחצו כאן להוספת תגובה
1. שאלה בנושא
אז במקרה כמו הנ"ל שהבעל רוצה להתגרש מאישתו ויודע בוודאות שהיא בוגדת בו ויש בידיו הוכחות מוצקות כמו קלטות, מה עליו לעשות מבלי להפגע ?
סגור
הוסף תגובה

מתעניינת 24/09/2007 23:40
סגור



סגור