מידע בנושא שיחזור תאונות דרכים על ידי בוחן תנועה מקצועי ובאופן פרטי
שחזור תאונות דרכים ע"י בוחן תנועה פרטי
x דיווח על תקלה
תאור תקלה:
שם:
דואר אלקטרוני:

מלא/י פרטים ליצירת קשר:
חייגו אלינו: 03-5446363

שחזור תאונות דרכים באמצעות בוחן תנועה פרטי

Hebrew
תאריך: 23/12/2012 15:33   

באילו מקרים יש לבצע שחזור תאונות דרכים על ידי בוחן תנועה?

בוחני התנועה הם הגורם החשוב ביותר בקביעת האחריות ובדיקת הגורמים במקרים של תאונות הדרכים. בוחן תנועה עובר מסלול ארוך של הכשרה והתנסות פרקטית בתהליכי שחזור תאונות דרכים, בהם יש לחקור ולקבוע בין השאר מי ישב על יד ההגה בזמן התאונה, מי עבר על חוקי התנועה, מה הייתה מהירות הנסיעה של כלי הרכב המעורבים באירוע, אילו פעולות מונעות נעשו ועוד. כאשר במרבית המקרים, המטרה היא לקבוע על מי נופלת האחריות המשפטית לתאונת הדרכים.

בישראל מתרחשות מדי שנה בין 15 ל-17 אלף תאונות דרכים עם נפגעים בדרגת חומרה כלשהי. נוסף על כך, תאונות הדרכים הינן אחד מהגורמים המרכזיים לתמותה במדינת ישראל.

בוחני תנועה הם אנשי המקצוע המרכזיים הקובעים מה ארע בעת תאונת דרכים ועל מי חלה האחריות. בוחני התנועה של משטרת ישראל הם בין אנשי המקצוע הראשונים שמגיעים אל זירת האירוע ולדו"ח שייכתב על ידם תהיה השפעה ניכרת על כל הליך משפטי שיתנהל בעתיד וידון בשאלת האחריות לתאונה.

דו"ח שחזור תאונת דרכים של בוחן תנועה משטרתי

כאשר מגיע בוחן התנועה אל זירת התאונה הוא למעשה מקפיא אותה ומבצע תרשים מדויק של זירת האירוע כפי שהיא משתקפת מזווית שונות. בדו"ח הבוחן קיימת התייחסות למספר גורמים אובייקטיביים ובלתי תלויים:

  • תוואי הדרך - האם הכביש נמצא בעלייה, בירידה, בשיפוע או בעיקול
  • שדה הראייה כפי שנשקף ממקום עמידתו של הרכב- האם קיימים עצמים שמפריעים לשדה הראייה כמו עצים, מכוניות חונות, פחי אשפה, מבנים וכדומה
  • תנאי מזג האוויר השוררים באזור התאונה - האם הכביש רטוב, האם הראות טובה, האם קיים ערפל
  • מהירות הדרך המותרת על פי תוואי הדרך והתמרורים השונים
  • ממצאים שונים שנמצאים על הכביש עצמו כמו חפצים, כתמי דם וכדומה וכן לסימני בלימה הנגרמים בשל בלימת פתע של כלי הרכב.

 

מתי מומלץ לפנות אל בוחני תנועה באופן פרטי?

חברות הביטוח והביטוח הלאומי מפצים את נפגעי תאונות הדרכים על פי חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, התשל"ה-1975 והתקנות שהותקנו על פיו. נוסף על כן, חברות הביטוח מפצות את בעלי כלי הרכב על הנזק שנגרם לרכבים ולרכוש עקב תאונת הדרכים. אולם, כידוע, חברות ביטוח לא ממהרות לשלם ואם יש בידיהן אפשרות להימנע מתשלום פיצויים או לצמצם את היקף הפיצוי – הן ינצלו אפשרות זו בשמחה.

לא אחת, שחזור תאונת הדרכים על ידי בוחן התנועה המשטרתי מעלה תמונה שאינה תומכת בטיעונים של תובעי הפיצויים וכאמור, לדו"ח של בוחן התנועה משקל ראייתי רב. על כן, כאשר מגישים תביעה נגד חברת הביטוח בענייני נזיקין שקשורים לתאונות דרכים, מומלץ מאוד לקבל חוות דעת מקצועית מבוחן תאונות דרכים נוסף, שיכול להאיר נקודות מסוימות בדו"ח המשטרה, למצוא בו "חורים" ולאתר את מירב הנקודות שיש בהן לתמוך בטיעוניכם בתביעה.

בנוסף, אם עומדת נגדכם תביעה בגין נזקים שנגרמו לצד ג' עקב שימושכם ברכב, חוות דעת מקצועית של בוחן תנועה מטעמכם עשויה לשפר באופן ניכר את מעמדכם המשפטי. לעיתים, שחזור תאונות דרכים על ידי מומחים נוספים מעלה נקודות שהבוחן המשטרתי לא זיהה.

שימו לב – בוחן תנועה המבצע שחזור תאונת דרכים לצרכים משפטיים ידרש להגיש חוות דעת מקצועית ולעיתים אף יוזמן לצורך מתן עדות בבית המשפט. חשוב מאוד לבחור באיש מקצוע מהימן ובעל מוניטין, שכן בית המשפט ייחס חשיבות רבה יותר לחוות דעתו של בוחן מקצועי. משרד החקירות של יניר לוין ישמח לסייע במקרים שבהם עולה הצורך בשחזור מקצועי של אירועי תאונות דרכים.

לפניות וקבלת סיוע של חוקרים פרטיים מנוסים ליחצו: יצירת קשר עם משרדנו

 

ליחצו כאן להוספת תגובה
סגור



סגור