סקירה קצרה אודות משמעותו של ביטוח רכב על סוגיו השונים. איזה ביטוח מכסה אותנו בעת פגיעה ונזקי גוף? איזה ביטוח אחראי על מקרים של נזק לרכוש בלבד?
ביטוח רכב - כיסוי ביטוחי מקיף
x דיווח על תקלה
תאור תקלה:
שם:
דואר אלקטרוני:

מלא/י פרטים ליצירת קשר:
חייגו אלינו: 03-5446363

ביטוח רכב - כיסוי ביטוחי מקיף

Hebrew
תאריך: 24/12/2012 13:22   

כל מה שצריך לדעת לפני רכישת ביטוח רכב

כולנו מכירים את סוגי הביטוח המוצעים כיום בשוק הישראלי; ביטוח רכב חובה, ביטוח צד ג', והביטוח המקיף. אך האם רכישת שלשת הפוליסות או חלק מהפוליסות באמת מבטחת אותנו מאותן הגדרות כלליות המוכרות לנו?

נהוג לחשוב ובצדק, כי ביטוח חובה מכסה פגיעה בנפש, ביטוח צד ג', מכסה פגיעה ברכב אחר, ואילו ביטוח רכב מקיף נועד בכדי להגן על רכבינו מנזקים. במאמר זה, ננסה לפרט לעומק את הכיסויים השונים אשר אנו רוכשים עם כל סוג של פוליסת ביטוח רכב.

כיצד מוגדרת תאונת דרכים בחוק?

ההגדרה בחוק לתאונת דרכים היא: "מאורע שבו נגרם נזק גוף עקב שימוש ברכב מנועי בין בנסיעת הרכב בין בעמידתו". כך שתוקפו של הביטוח שריר גם כאשר אירעה תאונה בה מעורב רכב חונה.

מהם המקרים בהן תאונה אינה נחשבת כתאונת דרכים?

החוק חל כמובן רק בתוך גבולות ישראל, ואין בביטוח הישראלי בכדי לכסות תאונות המתרחשות מחוץ לגבולות המדינה. כמו כן, תאונת רכב אשר נגרמה כתוצאה מפעילות טרור, אינה נחשבת תאונת דרכים בחוק, פגיעה ברכב אשר חונה באזור חנייה מותר, פגיעה באדם אשר נמצא בתוך הרכב, אך לא כתוצאה מתאונה, אלא פגיעה מכוונת על ידי אדם אשר נמצא עמו ברכב, פגיעה במהלך פריקה או טעינה של משאות לרכב, אינה נחשבת לשימוש ברכב ולכן אינה נחשבת תאונת דרכים, ולבסוף, פגיעה ברכב במהלך טיפול במוסך או טיפול אחר.

האם בכל המקרים אשר אינם נכללים ברשימה זו נקבל פיצוי מחברת ביטוח?

לא נקבל פיצוי. ואלו המקרים בהם הנפגעי בתאונת דרכים לא יפוצו לפי החוק: התאונה נגרמה במתכוון, שימוש ברכב ללא רשות בעליו. אם הנוסע ברכב נפגע וידע מראש שהנהג נוהג בו ללא אישור בעל הרכב, גם הוא לא יפוצה, שימוש בעת ביצוע פשע, העדר רישיון בר תוקף.

ביטוח חובה - כיסוי מלא לנזקי גוף

החזקה בתעודת ביטוח חובה מחייבת על פי חוק. תעודת ביטוח זו מכסה עבור המוסדות המטפלים בנזקי גוף אשר נגרמו לנוסעים ברכב או לנפגעים ממנו במקרה של תאונת דרכים. נהיגה ללא ביטוח חובה מסכנת את הנהג לא רק בתביעות עצומות בעקבות פגיעה בנפש במקרה תאונה, אלא גם בקנס כספי גדול, שלילת רישיון לתקופה של עד 12 חודשים, ובמקרים מסוימים אף במאסר בפועל. 

ביטוח רכב צד ג' – כיסוי נזקי רכוש

ראשית, יש לזכור כי ביטוח צד ג' מכוסה לרוב על ידי הביטוח המקיף, אך ניתן לרכושו בנפרד.

ביטוח צד ג' מבטח מקרים בהם פגע הנהג ברכושו של אדם אחר, ונדרש לתשלום פיצויי בגין הנזק שנגרם, לרבות הוצאות משפטיות. ביטוח צד שלישי אינו מכסה נזקים אשר נגרמו לרכבו של המבוטח, או גניבת רכבו של המבוטח. עלות הביטוח אינה קבועה והיא משתנה בהתאם לגיל הנהג, מספר הנהגים אשר ינהגו ברכב, ומספר התביעות אשר נתבעו בעבר על ידי הנהג. ניתן לרכשו עם ביטוח צד ג' חבילות משלימות, אשר עליהן נפרט בהמשך המאמר.

ביטוח רכב מקיף

ביטוח מקיף אמור להוות "ראש שקט" לנהג. הביטוח מכסה כיסוי כולל לנזקים אשר עלולים להיגרם במהלך הנסיעה או בעמידה בחניון, לרבות פריצה לרכב וגניבת מיטלטלין ממנו, או גניבת הרכב.

כפי שנאמר, ביטוח מקיף מכסה בתוכו את כל ההטבות מהן נהנה הרוכש של ביטוח צד ג', ובנוסף: כיסוי עבור אובדן מלא (Total Loss), תאונות הנגרמות כתוצאה מפגעי טבע כגון שערות ושיטפונות (למעט רעידות אדמה), וכפי שנאמר, פריצה וגניבת הרכב.

השלמות לפוליסת ביטוח רכב

ניתן לרכוש שירותים משלימים לכיסויים אשר אינם מוצעים כברירת מחדל ברכישת ביטוח מקיף או ברכישת ביטוח צד ג'. בין אותם שירותים משלימים, מומלץ לרכוש ביטוח גרירה וחילוץ, כיסוי למיטלטלין (לרוב נרכש כיסוי למערכת השמע ברכב), ביטוח לתיקון שמשות, וכיסוי לרכב חלופי עד לקבלת הרכב חזרה מתיקון או עד לקבלת כספי הביטוח במרה גניבה או אובדן מלא.

למידע נוסף והצעות מחיר לכל סוגי הביטוח לרכב לחץ: ביטוח רכב

 

ליחצו כאן להוספת תגובה
סגור



סגור