הסבר אודות מכון פוליגרף. מהו וכיצד פועל מכשיר פוליגרף. כיצד מתבצעת בדיקה, מה ומתי בודקים באמצעות פוליגרף? באילו מקרים אנו מבצעים בדיקות במכונת אמת ומיהם לקוחותינו?
בדיקות פוליגרף - חייג 03-5446363
x דיווח על תקלה
תאור תקלה:
שם:
דואר אלקטרוני:

מלא/י פרטים ליצירת קשר:
חייגו אלינו: 03-5446363

בדיקות פוליגרף - מכונת אמת

Hebrew
תאריך: 25/12/2012 15:21   

הסבר מהו פוליגרף וכיצד מתבצעת בדיקת פוליגרף

מכשיר הפוליגרף נכנס לשימוש בשנות העשרים של המאה העשרים בארצות הברית. בדיקת פוליגרף נפוצה בעיקר בתחום חקירות פליליות, אך משמשת גם ככלי עזר בתחום התעסוקה, אבטחה, חקירות פרטיות ועוד.

מכשיר הפוליגרף קולט את פעילות הלב וכלי הדם של הנבדק, את פעילות מערכת הנשימה ואת המוליכות החשמלית של העור. המכשיר נועד לקלוט את תגובותיו הבלתי רציונליות של אדם, בכדי לבדוק אם הוא משקר.

עוצמת ההתרגשות של הנבדק אינה רלוונטית לבדיקת הפוליגרף ואינה מפריעה להכנת השאלות, ביחד עם הנבדק. אחת משיטות האיבחון הנפוצות ביותר באמצעות גלאי שקר הנה באמצעות שאלות בקרה מסוג "שקר קרוב לוודאי". בפני הנבדק מוצגות שאלות משתי קטגוריות: שאלות מהותיות ושאלות ביקורת. כמו כן משולבת במהלך הבדיקה שאלות סרק, מהן מתעלם הבודק במהלך ניתוח תוצאות הבדיקה. שאלות מהותיות הן שאלות ישירות על נושא הבדיקה.

מהי האמת? חייג עכשיו 03-5446363 ותוכל לגלות!

 

יש חשיבות לכך ששאלות מהותיות ינוסחו בצורה הוגנת ועניינית. שאלות הביקורת הנשאלות במהלך בדיקה במכונת אמת נועדו ליצור תגובת רגשי אשם בנבדק, ללא קשר לנושא הבדיקה. הכוונה לשאלות שמטרתן לעורר אי נוחות אצל כל אדם בוגר. שאלות הסרק שנשאלות בזמן בדיקת פוליגרף נשאלות על דברים ידועים מראש, שאין כל סיבה לשקר לגביהם. מטרת שאלות אלו הנה להגביר את האמון של הנבדק בעצם התהליך, ועל ידי כך גם הגברת התגובה שלו לשאלות הביקורת ולשאלות המהותיות.

בעת בדיקת פוליגרף מצמידים כבלים חשמליים לגופו של נבדק, על מנת לעקוב אחר שינויים גופניים שמתרחשים בגוף. לאחר הבדיקה מנתח הבודק את התוצאות. התגובה הביולוגית לשאלות הביקורת מושוות לתגובה הביולוגית לשאלות המהותיות. תגובה בעוצמה גבוהה יותר לשאלות המהות מרמזת על אמירת שקר. מאידך, תגובה חזקה יותר לשאלות הביקורת מצביע על אמירת אמת. אמינות הבדיקה במכונת אמת הנה נושא שנוי במחלוקת.

מחקרים שנערכו אודות אמינות הבדיקה מלמדים כי אחוזי הדיוק נעים בין 70% במקרה הגרוע ל- 95% במקרה הטוב.
לאור האמור, הדין הפלילי במדינת ישראל קובע שאין תוקף לבדיקה במכונת אמת. במדינות רבות באירופה קיים איסור בחוק לשימוש בבדיקת פוליגרף כאמצעי חקירה. בארצות הברית קיים חוק המשתנה ממדינה למדינה. החוק בישראל קובע כי לא ניתן לייחס לאדם המסרב להבדק במכונת אמת אשמה כלשהי, בעקבות סרובו.

בתי המשפט נוטים לקבל את תוצאותיה של בדיקה שנעשתה בהסכמת שני הצדדים. במקרה של בדיקת פוליגרף במסגרת חוזה אחיד (הסכם ביטוח), קיימת הנחיה מפורשת כי על הנבדק לתת את הסכמתו המפורשת והמפורטת לשם בדיקה במכונת אמת, על מקרה ביטוח ספציפי.

כמו במקרה פלילי, חוסר הסכמתו של נבדק לעבור בדיקה במכונת אמת אינה מהווה ראיה כשלעצמה בבית המשפט. מאידך, ביחסים בין גופים פרטיים ניתן להתחשב באי הסכמה להבדק בפוליגרף. מעסיק יכול לפטר עובד החשוד במעילה ו/או הדלפה ומסרב לבדיקה בגאלי שקר, כמו גם עובד שנחשד בהדלפה, עבר בדיקה ונמצא דובר שקר. בכל מקרה יש לקבל יעוץ משפטי, מעורך דין, לפני פיטוריו של עובד חשוד או לאחר קבלת תוצאות בדיקת פוליגרף כאמור. 

באילו מקרים אנו מבצעים בדיקות פוליגרף:

  • בדיקות טרום תעסוקה – בדיקות לברור רקע קודם של מועמד לתפקיד בחברה.    
  • בדיקות חשד לגניבה / מעילה – בדיקה במכונת אמת לעובד הנחשד בגניבה או מעילה. 
  • בדיקות תקופתיות – בדיקה תקופתית למדגם מייצג של עובדים בחברה. 
  • בדיקות פוליגרף עבור חברות ביטוח – בדיקת במקרים כגון: תביעות נזק, פריצה או גניבה מבית ו/או עסק, גניבת רכב, תאונת דרכים. מטרת הבדיקה במקרים אלו הנה להוכיח את את קיום הנזק והיקפו.
  • בדיקות חשד למעשים מגונים / הטרדה מינית – מכונת אמת עשויה לסייע במקרה של חשד לאלימות במשפחה, מעשים מגונים, הטרדה מינית, מקרים של חשד לבגידה בין בני זוג.
  • משרדי חקירות רבים עושים שימוש תדיר בממצאי בדיקת הפוליגרף, במהלך חקירות פרטיות, בנושאים מגוונים.

רוצה לדעת את האמת? פנה אלינו כעת לתיאום מועד לבדיקת פוליגרף

חייג עכשיו: 03-5446363

משרד חקירות פרטיות יניר לוין - יעוץ ומודיעין מבטיח חקירות ומודיעין ברמה אחרת.
 
ליחצו כאן להוספת תגובה
1. לבודק הפוליגרף
לנוכלים מקצועיים המידע זמין בכל מקרה. נגישות של המידע מסייעת גם לאנשים רגילים, ותמנע את האפשרות שדווקא הם יפלו בבדיקה על לא עוול בכפם. בכל בדיקה יש לצאת מתוך הנחה שהמידע הנ"ל זמין לנבדק, אחרת דווקא האיש התמים שלא יודע כלום – ייצא השקרן. כמובן שאם יש טעויות מקצועיות, כולנו נשמח לתיקונים.
סגור
הוסף תגובה

מישהו 02/09/2007 16:33
2. בדיקת פוליגרף
מה יכול להשפיע על התשות הבדיקה? התרגשות,עצבנות,תרופות(דיכאון),אלכוהול?
סגור
הוסף תגובה

עינבל 25/08/2007 22:34
3. עדות בבית משפט
מי מעיד בבית משפט על הממצאים של בדיקת פוליגרף? האם תמיד יש צורך להביא את מי שמבצע את הבדיקה להעיד בבית משפט או שהדוח של המכון פוליגרף מספיק? תודה על התשובות והמידע
סגור
הוסף תגובה

ישמאל 30/06/2007 03:11
4. חוות דעת אישית
אתם מוסרים הרבה יותר מידי פרטים על מהלך הבדיקה ומעודדים את שיבוש הבדיקה על ידי הנבדק. יש פרטים רבים בטקסט האמור שלא צריכים להיות כ"כ נגישים לנבדק מה גם שפרטים מסויימים אינם נכונים. כבדו את המקצוע.
סגור
הוסף תגובה

בודק פוליגרף 22/04/2007 10:18
5. לא ניתן לבצע בדיקה לקטין ללא הסכמת הוריו
שלום שמי, לא ניתן לבצע בדיקת פוליגרף לקטין או במקרה שלך, קטינה - בלא הסכמת ההורים.
סגור
הוסף תגובה

מנהל האתר 18/02/2007 00:54
6. בדיקת פוליגרף לקטינה
האם ניתן לעשות בדיקת פוליגרף לבחורה בת 16 שמסכימה להבדק, אך מבלי שההורים שלה ידעו? לא הצלחתי למצוא תשובה לשאלה הזאת לבד. תודה לכם.
סגור
הוסף תגובה

שמי מנתניה 18/02/2007 00:52
סגור



סגור