משרד החקירות של יניר לוין מתמחה בביצוע חקירות פרטיות עבור חברות ביטוח, בין השאר בנושא תביעות שהוגשו עקב תאונות עבודה. לחץ כאן למידע נוסף...
חקירות פרטיות בנושא תאונות עבודה
x דיווח על תקלה
תאור תקלה:
שם:
דואר אלקטרוני:

מלא/י פרטים ליצירת קשר:
חייגו אלינו: 03-5446363

חקירה פרטית לאחר פגיעה בתאונת עבודה

Hebrew
תאריך: 23/12/2012 16:03   

חקירות פרטיות עבור חברות ביטוח בנושא תאונות עבודה

כאשר מתרחשת תאונת עבודה, זכאי הנפגע לפיצוי עבור הנזקים שנגרמו לו. את הפיצוי הוא יכול לתבוע מהמוסד לביטוח לאומי. במקרים בהם ישנה אחריות של המעסיק, ניתן לתבוע גם אותו. במקומות עבודה רבים יש וועדות בטיחות, המחויבות לבצע חקירת תאונות עבודה. לעיתים המעסיק יבחר על פי שיקול דעתו, להיעזר בשירותיו של משרד חקירות לבדיקת נסיבות האירוע.

גם משרד העבודה והרווחה מבצע חקירות, בייחוד כאשר מדובר בתאונות עבודה עם נזקים חמורים. עיקרי הדברים שייבדקו במסגרת חקירת תאונת עבודה, יהיו הרקע של הנפגע, חייו קודם לאירוע, תהליך העבודה, נסיבות התאונה, הנזקים להם טוען הנפגע והקשר הסיבתי בין התאונה, לבין הנזקים הללו.

חקירת תאונת עבודה – האם מדובר בתביעת כזב?

הצורך לחקור את נסיבות התרחשותה של תאונת עבודה, נובע מכך שלא אחת, הוגשו תביעות פיצויים על נזקיהן של תאונות עבודה (כביכול), כאשר בפועל הנזקים והפציעות נגרמו לעובד שלא במסגרת העבודה. כך לדוגמא, כאשר עובד טוען שנפצע כתוצאה מתאונה בדרכו אל מקום העבודה, או בדרכו ממקום העבודה לביתו, אירעו מקרים בהם לאחר חקירה מקיפה התברר כי היו אלו טענות שקריות והפציעה התרחשה בנסיבות אחרות לגמרי.

כאשר מוגשת תביעת פיצויים בגין נזקיה של תאונת עבודה, בית המשפט עוסק בשתי סוגיות נפרדות. האחת, נוגעת לנסיבות התאונה, האם התרחשה במסגרת העבודה, האם ישנה אחריות של המעסיק, האם קיים אשם תורם מצד העובד ועוד. הסוגיה השנייה נוגעת להיקף הנזק והקשר הסיבתי בין אותה תאונת עבודה, לבין הנזק שנגרם.

קיימים סוגי נזק רבים וסכום הפיצוי שיקבל הנפגע, יהיה תואם את היקף הנזק שנגרם לו. במסגרת חקירת תאונת עבודה, חוקר אמור לבדוק לעומק את כל טענותיו של הנפגע ולברר, האם זה האחרון אכן סובל מכל הנזקים להם הוא טוען.  

תאונות עבודה - חקירת אובדן כושר עבודה

בתביעות לפיצוי בגין נזקיה של תאונת עבודה ולתביעות בתחום נזקי גוף ככלל, אחת הטענות הנפוצות הנה פגיעה בכושר העבודה וביכולת ההשתכרות. כלומר, התובע טוען שעקב הנזקים שנגרמו לו, אינו יכול לעבוד כפי שעבד בעבר וכעת הוא נאלץ לעבוד שעות פחותות, לבצע עבודות שונות מאלו שביצע בעבר, או לא לעבוד כלל.

ברוב המקרים, חוות דעתו של רופא מומחה בתחום בו נגרמה הפגיעה, תוכל להכריע בדבר מצבו של התובע, מבחינת כושר עבודה. אולם, גם גדולי המומחים אינם יודעי כל ובמקרים שונים תובעים שכנעו גם את רופאיהם במצג השקרי שהציגו.

חוקר מקצועי יכול לסייע בביצוע חקירת כושר עבודה. חקירה זו עשויה להיעשות בכיסוי, או באמצעות מעקבים אחר התובע, במטרה לתעד את אופן התנהלותו בסביבתו הטבעית, בה אינו מקפיד לשמר את המצג השקרי שהציג בתביעתו.

חקירת תאונות עבודה – הוצאות רפואיות של התובע

כמו כן, כאשר נגרמים לנפגעי תאונות עבודה נזקי גוף חמורים, לרוב הם יידרשו להוצאות רפואיות שונות, עבור ההוצאות הללו מעניק להם בית המשפט פיצוי. זאת, במטרה לאפשר לכל אדם שנפגע מתאונת עבודה, את כל האמצעים הכלכליים שנדרשים בכדי לשקם את בריאותו ולחיות בכבוד.

הוצאות רפואיות אלו, עשויות להיות הוצאות עבור טיפולים רפואיים, תרופות, ציוד רפואי, נסיעות לבדיקות וטיפולים, התאמת דיור ועזרת הזולת. במסגרת חקירה של תאונת עבודה, כאמור, בודק החוקר את כל טענותיו של הנפגע, לרבות צרכיו היום יומיים בעזרת הזולת, צרכי התאמת דיור ועוד.

חקירת תאונות עבודה – אובדן הנאות החיים

טיעון נוסף ששכיח במקרים של נזקי גוף, הוא אובדן הנאות החיים. נפגעי תאונות עבודה עלולים להינזק בגופם, באופן שימנע מהם לעסוק בפעילויות שונות בהן נהגו לעסוק קודם לתאונה. לדוגמא, ללכת לים, לבקר חברים, לטייל, לרכב על אופניים, לבקר מקומות בילוי ועוד. גם נושא זה ייחקר במסגרת חקירת תאונת עבודה.

לסיכום, כאשר מתבקשת חקירת תאונת עבודה, עולה הצורך לבדוק את נסיבות האירוע והשלכותיו על חיי הנפגע. חוקר מקצועי יבצע חקירות במטרה לחשוף את האמת ולאשש, או להפריך את טענותיו של התובע. משרד החקירות של יניר לוין מתמחה בביצוע חקירות עבור  חברות ביטוח, בנושא תביעות שהוגשו לאחר תאונות עבודה.

משרד חקירות פרטיות יניר לוין - יעוץ ומודיעין מבטיח לכם חקירות ומודיעין ברמה אחרת!

 

ליחצו כאן להוספת תגובה
סגור



סגור