עורכי הדין מבקשים את החקירה בדחיפות רבה. ביצוען של חקירות פרטיות, לפני קבלתו של מידע מדויק עלול לגרום לביצוע לקוי או כושל. חשוב לזכור כי על הלקוח לסייע לחוקר בביצוע החקירות או איתור מידע הכרחי.
חקירות פרטיות - דיוק בפרטים
x דיווח על תקלה
תאור תקלה:
שם:
דואר אלקטרוני:

מלא/י פרטים ליצירת קשר:
חייגו אלינו: 03-5446363

חקירות פרטיות - דיוק בפרטים

Hebrew
תאריך: 25/12/2012 14:47   

חקירות פרטיות רבות נופלות בין הכסאות בעקבות טעויות קטנות, מטופשת ומיותרות. עליך לוודא מהו המידע העדכני ביותר בכדי למנוע מעצמך להתרוצץ במעגלים, בעת ביצוע חקירה או בדיקות רקע.  נניח ששכרו את שרותיך לביצוע חקירה אודות, שי ורסאנו. המשימה הראשונית, שהוטלה עליך על ידי עורכי הדין, הייתה למצוא את כל הליכלוך על אותו שי ורסאנו, חוקר פרטי מדרום הארץ.

אותם עורכי דין זקוקים לביצוע חקירות פרטיות דחופות ומבקשים את דוח החקירה כבר אתמול. באם תצא לאתר את האדון, קרוב לוודאי שלא יתמזל מזלך, ועל דו"ח החקירות המסכם שתגיש ללקוח (גבית עליו 2000 ש"ח מקדמה), יהיה כתוב שלא אותר אדם העונה לשם הדרוש והוא חוקר פרטי. עורכי הדין יאמרו לך: "אנו יודעים בוודאות כי הוא קיים ובעבר אף הועסק על ידינו" !!  מה הבעיה כאן? ובכן, הבעיה היא שבזבזת את כספי הלקוח בביצוע חקירה אודות האדם הלא נכון. היית אמור לחפש ולחקור אודות שי "ורסנו" ולא "ורסאנו".

זאת רק דוגמא למשמעותו הרבה של דיוק בעת העיסוק בתחום חקירות פרטיות. חשוב מאד לקבל מידי הלקוח את המידע המדוייק ביותר מראש ולפני תחילת ביצועה של כל חקירה. חשוב להשאר מציאותיים ולהבין כי פני הדברים שונים במקרים רבים. אנו עוסקים בתחום כבר שנים רבות, האמינו לנו.להלן דוגמא נוספת:

מספר שבועות לפני כתיבת מאמר זה, התקבלה במשרדנו הזמנה לביצוען של שלוש
חקירות כלכליות ומסירות אישיות לנתבעים, בתביעה כלשהי. עורכי הדין ציינו כי יש לבצע חקירות פרטיות דחופות, לאתר את הנתבעים ולבצע את המסירות המשפטיות בדחיפות רבה ובכל מחיר. על כל מעטפת מסמכים, מופיעים מספרי תעודות הזהות של הנחקרים, לפיהן יש לפעול לביצועה של חקירה מהירה. כאמור, נדרשנו לאתר את כתובתם ולמסור לידיהם את המעטפות כדין. בבדיקה שערכנו עלה כי נפלה טעות בשניים מתוך שלושת מספרי תעודות הזהות שהועברו לרשותינו.

מספרי תעודות הזהות שהועברו לרשותינו היו שייכים לאנשים אחרים, ללא כל קשר לתביעה הנדונה. משרד חקירות פרטיות אחר היה יכול לקבל את הנתונים שהעבירו עורכי הדין כעובדה, ולהתחיל ללא דיחוי בחקירה דחופה כנדרש... חקירה שהייתה מניבה מידע מעניין אודות אנשים לא מעניינים. ובמי תלויה האשמה? ניסיון העבר בביצוע חקירות פרטיות בתחומים שונים, מלמד כי האשמה תמיד מוטלת על מבצעי החקירה.

טעות קטנה במספר משנה את התמונה. פקידה לא מרוכזת במשרד עורכי דין, הופכת את ביצועה של חקירה פשוטה להוצאה כפולה בעלותה ובמשך הביצוע הדרוש. לכן חשוב כל כך להקפיד על שלמותו של כל פיסת מידע שנמסר. אנו, כחוקרים פרטיים, אמורים להקפיד לקבל מידע שלם ומדוייק ככל שניתן, לפני ביצוע חקירות פרטיות. לעיתים, מידע חלקי שימסור הלקוח לפני חקירה, יביא לכך שהחוקר יבזבז שעות רבות בכדי להשיג מידע שהלקוח כבר ידע, אך לא חשב שיהיה רלוונטי למסור לחוקר.

מעבר לבזבוז כספו של הלקוח, קיים מרכיב נוסף. בעת ביצוען של חקירות פרטיות קיים אלמנט מסויים של סיכון לחשיפה. גם מי שבחר היטב ושכר את שרותיו של משרד חקירות פרטיות מפורסם, עלול לגלות כי החוקרים נחשפו בעת ביצוע החקירה. זה קורה לכולם.

למה להעלות את הסיכון לחשיפה על ידי ביצוע חקירות מיותרות?

באחד המקרים הגיעו החוקרים לבניין מגוריו של אדם והחלו לחקור שכנים, על מנת לאסוף מידע אודות אובייקט החקירה. בדרך כלל, חקירה מסוג זה מתבצעת בכיסוי מוחלט. רק שהלקוח לא חשב לספר לחוקרים כי אחד השכנים, בקומה מתחת לביתו של אובייקט החקירה, הנו חברו הטוב. זמן קצר לאחר שהחוקרים עזבו, סיפר השכן לחברו כי "אנשים" ביקרו בדירתו ושאלו שאלות. מה שגרם לחוסר שיתוף וחשדנות רבה בכל מגע אם אותו אובייקט. במשך כמה חודשים אי אפשר היה לדבר איתו.

אם היה הלקוח מספר מי הם השכנים שמכירים את אובייקט החקירה ומזהיר את החוקרים מפני מגע עמם, הייתה יכולה להמנע אי-נעימות. אך הלקוח שכח את הפרט הקטן הזה. זה לא נראה מספיק חשוב. עובדה זו גרמה לכך שביצוען של חקירות פרטיות, שהיו יכולות לסייע רבות בהליך משפטי, נכשל. רק לאחר כמה חודשים והוצאות כספיות ניכרות הושלמה החקירה.


ברבות השנים למדנו להכיר את לקוחותינו וכיום אנו שואלים את הלקוחות מיליון ואחת שאלות. למעשה, לפני תחילת ביצוען של חקירות פרטיות עבור הלקוח, אנו חוקרים את הלקוח. אין ברירה. קיימת חשיבות גדולה מאד לדיוק ומסירת מידע מלא לחוקר פרטי, לפני ביצוען של חקירות פרטיות.

אין לכך תחליף ואסור לוותר. עדיף למסור יותר מדי מידע ופרטים שיראו חסרי חשיבות ומיותרים, מאשר לשכוח או לוותר על מידע חשוב, שיביא לבזבוז זמן ומשאבים במקרה הטוב ולכשלון בביצוע חקירות פרטיות במקרה הרע.



משרד חקירות פרטיות יניר לוין – יעוץ ומודיעין מבטיח לכם חקירות ומודיעין ברמה אחרת !
 
ליחצו כאן להוספת תגובה
סגור



סגור