חברת הביטוח לוחצת עליך לבצע בדיקת פוליגרף, על מנת לבדוק את גירסתך לנסיבותיו של ארוע ביטוח כלשהו? האם אתה חייב להסכים ולהבדק? מה משמעותה של הסכמה לבדיקת פוליגרף בתביעת ביטוח...
בדיקת פוליגרף לפי דרישת חברת ביטוח - מה עושים?
x דיווח על תקלה
תאור תקלה:
שם:
דואר אלקטרוני:

מלא/י פרטים ליצירת קשר:
חייגו אלינו: 03-5446363

בדיקת פוליגרף לפי דרישת חברת ביטוח

Hebrew
תאריך: 24/12/2012 13:02   

לעיתים נדירות יחסית, נדרש מבוטח להיבדק בפוליגרף. אולם, כאשר לא מעורבים בתאונת הדרכים עדים נוספים, כאשר מדובר בתאונת פגע וברח, או כאשר מכל סיבה אחרת, לחברת הביטוח יש סיבה לחשוד כי דיווחו של המבוטח אינו אמין – היא עלולה לבקש שייבדק בבדיקת פוליגרף.

מבוטחים רבים נבהלים כאשר עומדת מולם סוללה של עורכי דין, חוקרים פרטיים, שמאים ומומחים אחרים. חברות ביטוח יודעות זאת ומציגות את בדיקת הפוליגרף כפיתרון קל, מהיר וכזה שלמבוטח הישר אין מה לחשוש ממנו. אך בפועל, אסור בשום פנים ואופן להסכים לבדיקה זו, מבלי להתייעץ קודם לכן, עם עורך דין.

אל תפלו בפח של הבטחות על כך שהסכמה לבדיקת פוליגרף תזכה אתכם בתשלום מזורז, או איומים על כך שסירוב להיבדק, יפגע באמינותכם בפני בית המשפט.

לפי פסיקת בית המשפט העליון, בדיקת הפוליגרף טרם הוכרה כאמצעי בטוח לגילוי האמת, אינה יכולה לשמש ראיה בדיון משפטי ולכן חברת ביטוח אינה יכולה לחייב מבוטחים להיבדק.

לפרטים ותיאום מועד לביצוע בדיקה במכונת אמת לחץ: פוליגרף

 

חברות ביטוח דורשות לחתום על הסכם פוליגרף

חברת הביטוח מתעקשת שהמבוטח התובע אותה יעבור בדיקת פוליגרף מתוך הנחת עבודה אופטימית, שתוצאות הבדיקה יפעלו לטובתה ויגרמו לבית המשפט לדחות את התביעה כנגדה.

כדי שלתוצאות הבדיקה יהיה מעמד ומשקל ראוי בהליך המתנהל, על הנבדק התובע לחתום על הסכם פוליגרף. מטרתו של הסכם זה למסד הסכמה של שני הצדדים, החברה והתובע, כי תוצאות הפוליגרף, תהיינה אשר תהיינה, ישמשו כראיה בלעדית ומכרעת בבית המשפט.

אם חתמתם על הסכם פוליגרף ויצאתם דוברי שקר בבדיקת הפוליגרף, חברת ביטוח  תרוויח מהתוצאה. בית משפט יפסוק לרעתכם וידחה את התביעה.

אם לא חתמתם על הסכם ובכל זאת האמנתם בצדקתכם והסכמתם לבצע בדיקת פוליגרף תוך התנייה מוסכמת על החברה, שאם תצאו דוברי אמת תקבלו בכל מקרה את תגמולי הביטוח.

חתמתם עם חברת ביטוח על הסכם פוליגרף? לא הכל אבוד

אם החלטתם לחתום על הסכם לבדיקת פוליגרף, מומלץ מאד להתייעץ עם עורך דין המתמחה בתחום. להראות לו את טיוטת ההסכם. לאפשר לו לבדוק ולהחליט שהאינטרסים שלכם מוגנים. שעליכם לקחת בחשבון שיש סיכון בבדיקת פוליגרף. אתם יודעים ומשוכנעים שתביעתם צודקת ואמיתית. הפוליגרף לא תמיד מאמין לכם. וזה הסיכון שיפעל לרעתכם.

אך כפי שתיארנו בהתחלה, אנשים רבים נופלים בפח, נרתעים מאיומיהן של חברות הביטוח ונופלים שבי בקסמי ההבטחות לתשלום "מזורז".

גם אם חתמתם על הסכם פוליגרף שאינו בטובתכם ואינו משרת את האינטרסים שלכם, כדאי להתייעץ עם עורך דין – יתכן מאוד שלמרות שחתמתם, לא כדאי ללכת לבדיקה.

בהנחה וסירבתם להיבדק, למרות החתימה על ההסכם, קיימות שתי אפשרויות. האחת, היא שבהמשך ההליך המשפטי, בתביעתכם ידון שופט שיחייב אתכם לגשת לבדיקה. האפשרות השנייה היא שהשופט שידון בתביעתכם לא יראה בה חשיבות ולא ימצא לנכון לחייב אתכם לעבור בדיקת פוליגרף.

חתמת, נבדקת ונמצאת דובר שקר? עדיין לא אבוד

יש סיבה לכך שבית המשפט העליון, טרם הכיר בבדיקת הפוליגרף ככלי היכול להפיק ראיה, שתכריע דיון משפטי. בדיקות פוליגרף, על אף הסבירות הגבוהה שהן מספקות בתוצאותיהן, אינן וודאיות ולא כל מי שנמצא דובר שקר בבדיקה, אכן שיקר. 

גם אם חתמת על הסכם פוליגרף, לפיו תוצאות הבדיקה יכריעו את הדיון בתביעתך, גם אם נבדקת והתוצאות מראות כי לא דיברת אמת, לא הכל אבוד. יתכן שתיק התביעה שלך יובא בפני שופט, שישתכנע כי ראוי לפסול את הסכם הפוליגרף מסיבות שונות.

עורך דין טוב ומקצועי ידע לעיתים למצוא סיבות שיש בהן בכדי לפסול הסכם פוליגרף. סיבות אפשריות, יכולות להיות שחברת הביטוח לא הדגישה בפניך את מגבלות הבדיקה בטרם חתמת על ההסכם, או לא הבהירה כי אינך חייב על פי חוק להיבדק.

לתיאום מועד לבדיקה במכונת אמת לחץ כאן: מכון פוליגרף

משרד חקירות יניר לוין - יעוץ ומודיעין מבטיח לכם חקירות ומודיעין ברמה אחרת!

 

ליחצו כאן להוספת תגובה
סגור



סגור