עבירות מחשב רבות מתבצעות מדי יום ברשת האינטרנט. הודעות דוא"ל תמימות למראה, מפתות את הגולשים להכנס אל אתרים שהנם מלכודת! גניבת זהות, פשעי מחשב, הפרת זכויות יוצרים ועוד. אנו עורכים חקירות להגנה על קניין רוחני.
פשעי מחשב
x דיווח על תקלה
תאור תקלה:
שם:
דואר אלקטרוני:

מלא/י פרטים ליצירת קשר:
חייגו אלינו: 03-5446363

פשעי מחשב

Hebrew
תאריך: 25/12/2012 14:12   

אנו נתקלים מדי יום בהודעות זבל רבות המגיעות אל תא הדואר האלקטרוני שלנו. רובן ככולן אינן רצויות ומטרידות וחלקן אף מסוכנות. פשעי מחשב זוכים להתייחסות בפורומים שונים, לאור הנזק הרב שהם גורמים. המדובר בהודעות מפתות, שעלולות לגרום לגניבה של פרטים אישיים כגון: מספר כרטיס אשראי, סיסמאות פרטיות, פרטי חשבונות בנק ועוד.

הונאות אלו הנן סוג מסויים של תרמית או עוקץ. כל מטרתן הנה לגנוב את זהותכם. האנשים שעומדים מאחורי ניסיון הונאה זה מנסים לגרום לכם למסור לידיהם את הפרטים האישיים שלכם בטענות שווא. תרמיות או ניסיונות הונאה אלו נפוצים ומתרחשים מדי יום ברשת האינטרנט או בטלפון.

ה"יזמים", מפעילי ההונאה, שולחים מליוני הודעות דואר אלקטרוני לנמענים רבים, וכל זאת על מנת "לדוג" כמה פראיירים מדי יום. המדובר בהודעות מתוכננות ומסוגננות היטב, הכתובות בשפה מרשימה ובמטרה למשוך את תשומת לבכם. כמוכן, מבט מהיר על תוכן ההודעה משאיר רושם שההודעה הגיעה אליכם מאתר מוכר ומכובד!

לחיצה על קישור בתוכן ההודעה מקפיצה חלון (לעיתים), שנראה דומה מאד לאתר אינטרנט מוכר ופעמים אף משתמש בשמות מדוייקים של אתרים מפורסמים ו/או סימני מסחר. חוקרים פרטיים ממשרדנו, שטיפלו בכמה מקרי הונאה, נתקלו לא אחת בחלקים שהועתקו במדוייק מתוך אתר אינטרנט של חברה מוכרת והודבקו באתר אליו הופנתם, על ידי מבצעי תרגיל העוקץ.

זיכרו כי אתר האינטרנט אליו תגיעו, עשוי להראות אמין ביותר, להכיל שמות, כתובות, תצלומים, או כל פרט אחר שיגרום לכם להאמין או ל"הצטרף" ולמלא את השאלון...

במהלך חקירות שנערכו, נתקלו החוקרים בכתובות של אתרי אינטרנט שהיו קרובים מאד לכתובת אמיתית ומוכרת, תוך השמטת אות אחת או הוספת סימן. נוכלים ורמאים ברשת, משכללים את דרכי פעולתם ושיטותיהם לביצוע עוקצים. בדיוק כמו בחיים האמיתיים.

חשוב להבין ולהדגיש: אם קיבלתם הודעה בדואר אלקטרוני או שיחת טלפון, שעוררה את חשדכם, סביר מאד כי המדובר במעשה נוכלות. סביר להניח כי כל הודעה המגיעה אליכם ועושה רושם חשוד, למראית עין, היא אכן כזו. ניסיון העבר בביצוע חקירות פרטיות, בתחום הונאות מחשב הביא להסקת מסקנות יסוד. יש לסמוך על תחושת הבטן ולא להתפתות.

ישנם כמה סוגי פניות נפוצות בדואר אלקטרוני, לדוגמא :

" לאימות פרטי חשבונך אצלנו - לחץ כאן"

" אם לא תשיב להודעה זו בתוך 24 שעות, חשבונך יחסם לצמיתות!"

" שם פרטי ו/או שם משפחה (אמיתי שלכם!), לקוח יקר,"

" לחץ על הקישור הבא בכדי לפתוח את חשבונך / בכדי שחשבונך לא יחסם"

" בהגרלת הלוטו האחרונה זכית בסכום $$$,$$$,$ עליך לפנות אלינו עד לתאריך XX לשם מימוש זכייתך"

ועוד . . .

חשוב לזכור כי שיטות הונאה חדשות מתפתחות מדי יום. במקביל, שיטות ההגנה וההתמודדות משתכללות גם כן. חשוב לזכור כי שום שיטה ואף מערכת לא יוכלו להעניק לכם בטחון מוחלט! משרד חקירות פרטיות יניר לוין - יעוץ ומודיעין מעסיק מומחים להגנה ומניעת הונאות מחשב. אנו עוקבים מקרוב אחר התפתחויות בתחום ההונאה ומפתחים שיטות לביצוע חקירות מתאימות, לצורך מתן מענה הולם לתופעה.



באתר זה פועל פורום חקירות ובו ניתן לקבל יעוץ מקצועי בנושאי פשעי מחשב, הונאות, גניבת זהות, זכויות יוצרים וכל
עניין קשור. בכל עת תוכלו לפנות אל משרדנו ולקבל מענה מהיר ודיסקרטי.

ניתן למצוא מידע נוסף בנושא, במאמר : גניבת זהות - הונאות מחשב

משרד חקירות פרטיות יניר לוין - יעוץ ומודיעין מבטיח לכם חקירות ומודיעין ברמה אחרת!
 
ליחצו כאן להוספת תגובה
1. phishing בהתגלמותו
סוג מתקפה זו הינה PHISHING בשמה הלועזי, מתקפה נפוצה היום מאוד ..
סגור
הוסף תגובה

ערן 06/12/2009 11:06
2. מליון דרכים להונות
יש באינטרנט מליון ואחד דרכים לעקוץ אנשים, להונות ולהוציא כספים במרמה. מה שכתוב במאמר הוא רק אפס קצהו של הקרחון. חשוב מאד להזהר בעת הגלישה באתרים מפוקפקים. בטח לפני שמכניסים פרטים אישיים או פרטי חשבון בנק / כרטיס אשראי.
סגור
הוסף תגובה

איש קש 25/01/2007 13:19
סגור



סגור