סיפור העלילה הנו אמיתי לחלוטין, אך חלק מן הפרטים שונו, בכדי למנוע את חשיפת המעורבים. חוקרים ממשרדנו השתתפו בחשיפת נסיון עוקץ מתוחכם, שתוכנן בקפידה על ידי נוכל מקצועי.
חקירות פרטיות בישראל
x דיווח על תקלה
תאור תקלה:
שם:
דואר אלקטרוני:

מלא/י פרטים ליצירת קשר:
חייגו אלינו: 03-5446363

חקירות בישראל

Hebrew
תאריך: 25/12/2012 13:16   

כל השמות במאמר שונו לחלוטין וכל קשר בינם לבין אנשים מוכרים, הנו אקראי לחלוטין.

לפני כמה חודשים פנו אלינו לקוחות ותיקים, שבבעלותם קרן השקעות הפועלת בארצות הברית, באירופה ובשנים האחרונות, גם בישראל. בעליה של הקרן ביקשו לבדוק אפשרות השקעה בחברת הזנק (סטרטאפ) ישראלית. היקף ההשקעה המיועדת, כ- 3,500,000$ לאחר שהחברה הישראלית טענה כי ברשותה פטנט רשום על מכשיר להפקת אנרגיה בדרך חדשנית.

בעליה של החברה הישראלית ביקר במדינות רבות ברחבי העולם, בחיפושיו אחר משקיעים ורוכשים לאותו פטנט. בין השאר הגיע ונפגש גם עם מנהלי קרן ההשקעות. משרד חקירות יניר לוין – יעוץ ומודיעין ביצע בעבר מספר חקירות פרופיל אודות חברות הזנק בישראל, במטרה לספק לקרן מידע עסקי קריטי, לפני ביצוע השקעות מכספי הקרן.

המידע שאספנו הוכיח את חשיבותו ומנהלי קרן ההשקעות (אחד מהם ישראלי בעברו הרחוק), הבינו את חשיבות איסופו של מידע עסקי, לפני קבלת החלטות והשקעת משאבים. נתבקשנו לערוך חקירות ולאסוף מידע אודות החברה הישראלית ובעליה, שמעון בירקנמן (שם בדוי). חוקרים ממשרדנו החלו באיסוף מידע אודות החברה, בין השאר באמצעות מאגרי מידע באינטרנט.

עד מהרה אספנו מידע עיתונאי רב, שהתפרסם במדיות השונות, בעברית, אנגלית, ספרדית, רוסית ובשפות נוספות. להפתעתנו, גילינו פרסומים אודות הנפקה צפויה של החברה הישראלית בבורסה המקומית. בנוסף לכך, גילינו מידע ופרסומים בעיתונות זרה, בהם נכתב במפורש אודות חוזים חתומים למכירת הפטנט לכמה חברות, במזרח הרחוק, באירופה ובחבר העמים.

התרשמנו כי מנהל החברה, שמעון בירקנמן הנו איש שיווק שאינו נח לרגע. לאחר חקירות מקיפות ובדיקות שערכנו באמצעות משרדי חקירות זרים, התאספו במשרדנו שלל ידיעות אודות מסעותיו של בירקנמן ופרסומים ססגוניים אודות חוזים והסכמי שיתוף פעולה עם חברות אנרגיה מסביב לעולם. במקביל, חוקרים ממשרדנו איתרו את משרדי החברה בישראל והחלו בביצוע חקירות סביבתיות, תחת כיסוי, במטרה לאסוף מידע משכנים ומכרים בשכונה.

נציין כי משרדי החברה שכנו בחצר בית פרטי, בשכונת מגורים ותיקה במרכז הארץ, שכן אז ברור כי השכנים יוכלו למסור מידע אודות בעל החברה, משפחתו ועברו. במקרים כאלה, בעת ביצוע חקירות בכיסוי, יש לנהוג בזהירות יתרה, שכן החוקרים אינם יודעים מיהו האדם עמו הם משוחחים, ומהו הקשר שלו לאובייקט – שמעון בירקנמן. במקרים כאלה יש לערוך חקירות מתוחכמות ובסבלנות רבה.

בדיקות שערכנו במשרד, העלו את שמותייהם של מספר סייענים, המתגוררים בשכונה ונמצאים בקשר טוב עם משרדנו. אלו הם אנשים, שבעבר סייענו להם להחלץ ממצבים לא נעימים ומאז הם "חייבים" לנו. חוקר מממשרדנו יצר קשר טלפוני עם אחד הסייענים וקבע עמו פגישה בבית קפה, בקניון, לא הרחק משכונת מגוריו. במהלך הפגישה הסביר החוקר לאותו סייען כי אנו זקוקים למידע אודות אחיו של שמעון בירקנמן.

נסיונו הרב בביצוע חקירות ואיסוף מידע עסקי, לימד אותנו כי בעת הפעלת סייען, רצוי שלא למקד אותו בנשוא החקירות, אלא לבקש מידע אודות אדם קרוב. כך, על פי רוב, יגיע הסייען גם למידע רלוונטי עבורינו, בלא שידע את מטרת החקירות שאנו מבצעים. יש לזכור כי אותו סייען, על אף שהוא אמור לסייע ולהיות נאמן לנו, לטובת בצע כסף, יכול בקלות "להתהפך" ולחשוף את פעילותנו. מכאן הצורך בזהירות רבה.

לאחר כשבועיים הגיעו חוקרים ממשרדנו למידע רב אודות פעילותו העסקית של שמעון בירקנמן, במהלך 30 השנים האחרונות. אספנו מידע אודות בני משפחתו, עיסוקיו, מצבו הכלכלי, הסתבכויותיו עם השלטונות ועוד. בשלב הזה הוחלט על בניית סיפור כיסוי מורכב ויצירת קשר עם שמעון בירקנמן, במטרה לפגוש אותו ולהתעניין בהשקעה כספית באותו פטנט שזכה לפרסום חוצה יבשות.

לצורך בניית הכיסוי, שינינו את מראהו של אחד מאתרי האינטרנט שאנו מפעילים, לצורך ביצוע חקירות. המדובר באתר אינטרנט המאוחסן במדינה באירופה, ואנו עושים בו שימוש תדיר בעת שעולה צורך להקים "חברה" ולהציג "כרטיס ביקור" שובה עין. אתר האינטרנט נבנה כך שאנו יכולים להתאימו בקלות רבה, לכל מטרה ולכל סוג פעילות עסקית, בהתאם לצורכי הרגע.

לאחר בניית האתר מחדש, הדפסנו כרטיסי ביקור מרשימים והפעלנו קו טלפון אירופאי, שנותן מענה 24 שעות ביממה, בשפה זרה. לפני ביצוע חקירות מורכבות אנו עושים ככל שביכולתנו על מנת לוודא שבסיפור הכיסוי שלנו לא יהיו חורים. אנו יוצאים מנקודת הנחה כי אובייקט החקירות, יבדוק וינסה לאמת את זהותנו, במיוחד במקרים בהם מדובר בחברות הזנק המחפשות משקיעים במוצרים חדשניים או כאלה שפיתחו פטנט.

לאחר שבדקנו ובדקנו בשנית את עמידותו של סיפור הכיסוי, יצרנו קשר עם שמעון בירקנמן, באמצעות דואר אלקטרוני. בדיקה של כתובת הדואר האלקטרוני שלנו, בגוגל או בכל מנוע חיפוש אחר, תביא את הבודק לאתר שלנו וזוהי בדיוק המטרה. בהודעה שנשלחה, הביע חוקר משרדנו התעניינות במוצר החדשני וביקש להפגש עם שמעון בירקנמן, במטרה לבחון אפשרויות לשיתוף פעולה כלכלי והשקעה כספית במוצר.

לאחר כיומיים נתקבלה תשובה בדואר אלקטרוני. שמעון בירקנמן ביקש לקבל לידיו את פרטי המשקיע הסופי, אותו אנו מייצגים. למעשה, בבקשתו הביע עניין בפנייתנו, אך ביקש לדעת מי בדיוק עומד מאחורי החברה שבאמצעותה פנינו אליו. הוא ביקש שאותו בעל חברה יחתום על טופס לשמירה על סודיות, בכדי שיוכל למסור לנו מידע כלשהו ובעתיד גם להפגש עמנו. שמעון גם ביקש לקבל לידיו את טופס הסודיות עם חתימה מקורית ופרטים ליצירת קשר עם החותם.

גם לכך היינו כמובן מוכנים, הטופס הוחתם ושמעון קיבל לידיו לאחר כשבוע, טופס סודיות חתום ופרטים ליצירת קשר עם "בעל החברה". כמובן שמספר הטלפון שהעברנו אליו, היה מספר פעיל שחיפוש קצר באינטרנט, היה מעלה את כתובת "משרדנו" בבירה אירופית נחשבת. פלאי הטכנולוגיה. פחות מעשרים וארבע שעות לאחר שקיבל את הטופס, טילפן שמעון אל חוקר משרדנו, שוחח עמו בהתלהבות רבה וקבע עמו פגישה ליום המחרת, במשרדו (החוקר הנו "נציג החברה" בישראל).

אנו נוהגים להכין ציוד טכני משוכלל, הכולל מספר מערכות צילום ומכשירי הקלטה סמויים, לצורך תיעוד פגישות עסקים חשובות. תקינותו של הציוד נבדקה מבעוד מועד, לפני תחילתן של חקירות בשטח והכל היה מוכן לפגישה. חוקרים מקצועיים נוהגים לסגור את כל הפינות ולכן הוכן רכב מנהלים מפואר, הרשום על שם חברת ליסינג מקומית, כך שגם במקרה בו שמעון הנו חשדן בן חשדן, אנו ניהיה מוכנים. ככה זה, פשוט אין מקום לטעויות.

הפגישה נקבעה לשעה 10:00 במשרד, שבחצר ביתו של שמעון בירקנמן, בשכונת מגוריו במרכז הארץ. חוקר משרדנו הגיע למקום בדיוק בשעה היעודה. שמעון שמח לקראתו וקידם את פניו בפתח החצר. בהמשך ליווה אותו למשרדו, שם שוחחו השניים במשך כשעתיים. חוקר משרדנו קנה את אמונו של שמעון בקלות מפתיעה והשניים החליפו חוויות אודות טיולים בעולם.

שמעון התהדר בקשריו עם אנשי מפתח בתחום האנרגיה, כמעט בכל פינה בעולם ואף הציג חלקי מסמכים, שהיו סדורים בקלסרים, על מדפים במשרדו. מאחר וידענו כי שמעון מחזיק בידיו כתבות עיתונאיות רבות, מסמכים שונים ומצגות מרשימות, ביקשנו לרדת לשורש העניין. האם הפטנט שלך פעיל במקום כלשהו בעולם שאל החוקר?

שמעון לא ענה לשאלה והסיט את נושא השיחה בחלקלקות רבה. החוקר לא התייאש, מאחר והגיע לפגישה עם שתי מטרות מוגדרות. האם יש לך חוזה חתום למכירת זכויות השימוש בפטנט? שמעון הבין כי לא יוכל להמשיך ולהתחמק משאלותיו של החוקר ופנה אל אחד הקלסרים, שהיו לצידו. לאחר כמה שניות הוציא כמה עמודים והציגם בפני החוקר. זהו חוזה חתום עם חברת החשמל הגדולה ביותר בתאילנד, אמר שמעון. חוקר משרדנו קרא את המסמך בעיון רב ומיד הבחין כי הוא מחזיק בידיו מספר עמודים של חוזה, שעמודי הפתיחה שלו חסרים.

למרות זאת, החוקר שיתף פעולה והעלה חיוך על פניו. זה יכול להיות מאד מעניין! כך אמר לשמעון בעוד הוא מעביר את הדפים מול מצלמה נסתרת, שהוסלקה בתוך כפתור חולצתו. מתי נחתם החוזה? האם סיפקת את הציוד לחברה התאילנדית? שמעון טען כי חלק קטן מהכסף כבר הועבר לחשבונו והמוצר יסופק תוך 6 חודשים.

אם כך, המוצר אינו פעיל עדיין, הקשה החוקר. תראה, קיבלנו גם אישור רשמי להפעיל את המוצר בעיר נופש גדולה, באחת ממדינות הים השחור, ענה שמעון. החוקר המשיך בשלו והתלהב למראה עין. אין סיכוי שאתה מדבר על אוקרינה, נכון? שמעון הופתע והעלה חיוך על פניו.

שמעון לא ידע שחוקרים במשרדנו אספו מידע רב אודות אחיו, חיים, שעבר להתגורר באוקראינה לפני כמה שנים. חיים בירקנמן היה דמות ססגונית ומוכרת היטב, באמצע שנות השמונים של המאה שחלפה. כל מי שהכיר את חיים, יודע מדוע הוא החליט להגר לאוקרינה. רק ששמעון לא ידע שאנחנו יודעים והמשיך בדבריו.

שמעון מסר לחוקר את שמו של איש הקשר המקומי שלו באוקרינה, האחראי לחוזה הפעלת המוצר שם. החוקר הביט היטב במסמך וצילם אותו. אני הסתובבתי הרבה באזורים האלה, סיפר לשמעון. הרבה כסף מסתובב שם. חיוכו של שמעון התרחב עוד יותר. החוקר המשיך ואסף נתונים נוספים, בהם מסמכים שהציג בפניו שמעון. בין המסמכים התגלגלו כמה שמות של חברות בעלות שם עולמי.

בעת ניתוח הממצאים שנאספו בחקירתו של שמעון, הבחנו כי כמעט כל המסמכים שהוצגו בפנינו היו חלקיים. את השמות והתאריכים שקיבלנו, העברנו לבדיקתם של משרדי חקירות, עמם אנו נמצאים בקשרים ובין השאר באוקרינה, גרמניה, תאילנד, אנגליה ועוד. המידע נבדק ועד מהרה נתגלה כי  המדובר במידע מגמתי, שאין מאחוריו כל ממש.

לצערנו, לא ניתן לחשוף את כל מסכת הראיות שנאספו בתום החקירות שביצענו. לאחר כחודש ימים, או מעט יותר, נצטיירה תמונה של נוכל בקנה מידה די רציני. אומנם אנו חשפנו את המזימה והצגנו ללקוחותינו תמונה מלאה של מעלליו, אך יתכן ובעתיד הקרוב או אולי כבר כעת, מישהו מבין אלו שהתעניינו ב"מוצר" המהפכני, קיבל לידיו את תעודות רישום הפטנט המזויפות, ששמעון החזיק ברשותו, התרשם מן המצגות המושקעות והפרסומים באתרי אינטרנט חדשותיים ובעיתונות הכתובה.

שמעון בנה מערכת יחסי ציבור משומנת ו"משמנת", הוא השקיע ביצירת קשרים במקומות הנכונים ודאג להעביר תשלום לאנשי מפתח, בתמורה לפרסומים כאלה ואחרים. למראית עין, הכל נראה אמיתי ואטרקטיבי. עובדה ששמעון הגיע ונפגש עם אנשי מפתח ברחבי העולם. עובדה שדאג לפרסומן של כתבות מרשימות אודות הפטנט שלו. ניתן לומר כי התשתית שבנה הייתה ועודנה, פוטנציאל למלכודת דבש מוצלחת. שמעון שכח דבר אחד.

הוא לא לקח בחשבון שמישהו יכנס לתוך הקרביים שלו, יהפוך את העולם ויתחקה אחר כל צעדיו. שמעון לקח בחשבון כי בכדי לגייס משקיעים, עליו להשקיע סכום כסף די נכבד, בבניית פלטפורמה מקצועית, שתוכל לשמש אותו לצורך יצירתן של מצגות מרשימות ביותר. כאלו שהרשימו אפילו את מנהלי קרן ההשקעות, שגם את שמה איננו חושפים. שמעון הסתובב במדינות העולם והפעיל מערכת פרסום משומנת היטב. בידינו כשלושים כתבות עיתונות שונות, המציגות את הפטנט המהפכני שבבעלותו. הוא זייף מסמך של רישום פטנט, לפחות בשתיים ממדינות העולם.

שמעון הפעיל מערכת משוכללת ומתוחכמת, שכל כוונתה להוציא כמה מליוני דולרים מפראייר אחד או שניים. הוא פעל עם הרבה "ביצים" ולא מעט מחשבה. החוקרים שפעלו בתיק חשו סיפוק רב, בעת השלמת החקירות והגשת הדוח המסכם ללקוח בחו"ל. חקירות מרתקות ופיצוח של ניסיון עוקץ מיוחד. לא בכל יום חוקרים מקרים כל כך מעניינים.

ככל שידוע לנו, שמעון ממשיך ב"פעילותו" ויתכן כי ברשתו נתפסו כבר דג או שניים. כשביקשנו את אישורו של הלקוח, לפנות אל רשויות החוק בישראל ולדווח אודות פעילותו, נתקלנו בסרוב. הלקוחות רוצים לשמור על דיסקרטיות ואנו עמם. יש לזכור כי הרעיון העומד מאחורי סיפור החקירות הנ"ל, הנו אמיתי אך אנו שינינו כמה מהשמות והארועים, בכדי שלא לחשוף פרטים מזהים אודות המעורבים.

חוקרים פרטיים ממשרדו של יניר לוין, מתמחים באיסוף מידע עסקי וביצוע חקירות מורכבות, כשלב טרומי למשא ומתן או השקעה כספית. המידע שאספו החוקרים במקרה המתואר, חסך ללקוחותינו השקעה כספית עצומה שהייתה עשויה לרדת לטמיון. אנו נשמח לשמוע את דעתכם ולענות לכל שאלה בפורום חקירות פרטיות שבאתר.

 

 משרד חקירות יניר לוין - יעוץ ומודיעין מבטיח לכם חקירות פרטיות ברמה אחרת!

ליחצו כאן להוספת תגובה
1. מרשים
סיפור מרתק!
סגור
הוסף תגובה

אילנה 31/07/2007 20:57
סגור



סגור