כל חקירה איכותית מתחילה באיסוף מידע מקדים אודות האובייקט. רשת האינטרנט מספקת שלל כלים לאיסוף מידע אישי וכלכלי, ואם יודעים איך ומה לחפש, ניתן להשיג מידע מעניין ורלוונטי...
חיפוש מידע באינטרנט - איסוף מידע מקדים לחקירה
x דיווח על תקלה
תאור תקלה:
שם:
דואר אלקטרוני:

מלא/י פרטים ליצירת קשר:
חייגו אלינו: 03-5446363

חיפוש מידע באינטרנט - איסוף מידע מקדים לחקירה

Hebrew
תאריך: 24/12/2012 12:40   

האינטרנט הנו מאגר המידע הגדול בעולם, ניתן למצוא ברשת כמעט הכל, אך הדרכים לחפש רבות ומגוונות ולעיתים שפע המידע עלול רק להרחיק אותך מהאינפורמציה המבוקשת.

חיפוש מידע באינטרנט דורש היכרות מעמיקה עם הרשת, עם מאגרי מידע ועם מנועי החיפוש. כמשרד חקירות, אנו עושים שימוש רב ברשת האינטרנט לצרכי איתור מידע ובמאמר זה, נשתף אותך במספר שיטות יעילות ופשוטות.

הרוב המכריע של הגולשים, מבצע חיפוש מידע באינטרנט באמצעות Google. אכן, מדובר במנוע החיפוש הגדול בעולם, שמציע מגוון שירותים משלימים חכמים, אך לעיתים כדאי לבדוק איזו אינפורמציה יכולים לספק גם מנועי חיפוש אחרים.

חיפוש מידע כללי באינטרנט

מנועי חיפוש שונים יציגו תוצאות שונות, לשם חיפוש מידע כללי כדאי להשתמש במנועים הגדולים, דוגמת Google, Yahoo ככל ששאילתת החיפוש שלכם תכיל מילים רבות יותר, כך חיפוש המידע יהיה ממוקד יותר. מאידך, מילים רבות מידי, עלולות לסנן תוצאות רלוונטיות.

בבואנו לאתר מידע ראשוני ובסיסי במסגרת חקירה, לרוב נחפש באינטרנט תוצאות רלוונטיות לשמו של אדם, לפרטי ההתקשרות שלו, לשמות של חברות או ארגונים שקשורים אליו וכדומה. מידע זה נועד להעניק רקע כללי.

חיפוש אנשים באינטרנט

רשת האינטרנט מלאה בפורומים ורשתות חברתיות, לא כולם נסרקים על ידי מנועי החיפוש ובחלק מהמקרים האדם שתחפשו יופיע בהם, אך לא תמצאו זאת במנועי החיפוש. נסו לבדוק פורומים ורשתות חברתיות רלוונטיות, חפשו אותו בשמו בעברית, באנגלית, או אם ברשותכם כתובת דוא"ל – אז אפילו לפיה.

ברשתות חברתיות, פורטלים ופורומים רשומים מאוד ואלפי גולשים, קיים סיכוי רב שתמצאו שם את שחיפשתם.

בחלק גדול מהאתרים הללו, מלבד המידע שיתקבל במסגרת פרופיל המשתמש של האדם שחיפשתם, קיימת אפשרות מעקב אחר תגובות שהשאיר בפורומים, בלוגים ופרסומים נוספים של המשתמש. כל אלו עשויים להניב מידע רב. האתרים הללו מעודדים גולשים לשתף במידע על חייהם והשקפותיהם והם מקור עשיר למידע חיוני גם לצורכי החקירה וקידומה.

חיפוש מידע על אתרי אינטרנט

חיפוש מידע באינטרנט עשוי להניב אינפורמציה על אתרי אינטרנט מסויימים שהאדם שחיפשתם קשור אליהם מבחינת בעלות, או ניהול. ניתן לאתר בעלים של אתרי אינטרנט באתר: www.archive.org. בנוסף, תוכלו לצפות בגרסאות קודמות של האתר ולראות איזה תוכן היה בו שנים אחורה, באמצעות האתר: www.betterwhois.com.

חיפוש מידע עדכני באינטרנט

מנועי החיפוש אינם מציגים תוצאות לפי סדר כרונולוגי, אלא לפי מידת הרלוונטיות שלהן לביטוי החיפוש בו בחרתם. בגוגל קיימות מספר אפשרויות שיסייעו לכם לאתר מידע באופן יעיל יותר. ראשית, תחת "חיפוש מתקדם", תוכלו לסנן תוצאות לא רלוונטיות על ידי בחירת תוצאות שנוצרו בפרק זמן מסוים. כמו כן, ניתן לאתר מידע עדכני מאתרי החדשות המובילים בארץ ובעולם, דרך האתר: http://news.google.com.

חיפוש מידע עסקי באינטרנט

ברצונכם לאתר מידע עסקי ופרופיל פיננסי עדכני של חברה או איש עסקים מסוים?

אינכם חייבים לבזבז את זמנכם בגלישה אל עשרות אתרי חדשות וחיפוש מידע בכל אתר ואתר. תוכלו להיעזר במנוע חיפוש השואב מידע מאלפי אתרים כלכליים ברשת האינטרנט: www.find.com   

שימו לב! חיפוש מידע באינטרנט יאפשר לכם ברוב המקרים לאתר מידע ראשוני. יחד עם זאת, חשוב לזכור שבחלק מהמקרים מידת האמינות של המידע הזה, אינה גבוהה במיוחד. הוא יכול לשמש כקצה חוט, כבסיס לחקירה, אך על מנת להגיע למידע אמין ומקיף, כדאי להיעזר בשירותיו של משרד חקירות מקצועי.

ליחצו כאן להוספת תגובה
סגור



סגור