מעקב מקצועי אחר בני נוער וילדים הוא הדרך הבטוחה לשים קץ לחשדות, לאתר את הבעיה ולפעול לפיתרונה. למידע ויעוץ מקצועי לחץ כאן...
חקירות וביצוע מעקבים אחר בני נוער
x דיווח על תקלה
תאור תקלה:
שם:
דואר אלקטרוני:

מלא/י פרטים ליצירת קשר:
חייגו אלינו: 03-5446363

דואגים לילדים? מעקב אחר בני נוער

Hebrew
תאריך: 23/12/2012 15:53   

חושדים שהילדים משתמשים בסמים או מתדרדרים להתנהגויות שליליות?

גיל ההתבגרות הוא תקופה לא פשוטה, לא עבור בני הנוער ולא עבור ההורים - שלפתע מגלים כי ילדיהם המתבגרים מסתירים מהם מידע על חייהם ומתרחקים יותר ויותר מחיק המשפחה. חשיפה של שקרים, התנהגויות שליליות וכדומה, בחלק גדול מהמקרים מעוררים בהורים דאגה רבה, בייחוד כאשר הילד לא מתקשר עם הוריו והחיים הופכים למלאי חשדות ופחדים.

קיימות דרכים רבות לחשוף מידע על בני נוער, בין אם באמצעות הפעלת משרד חקירות או בכל דרך אחרת. אולם, מדובר בהחלטה לא פשוטה, שכן בסופו של דבר זוהי חדירה לפרטיותו של הילד, גם אם הדברים נעשים מתוך דאגה לשלומו.

מומלץ מאוד לפנות לקבלת יעוץ מקצועי במקרים מסוג זה, אם ילדיכם יגלו שפעלתם בכדי לחשוף מידע שהם מסתירים מכם, זה לרוב יגרום להתדרדרות נוספת ביחסים בניכם לבינם, משברי אמון נוספים והחמרה של המתחים בין בני הבית. פנייה אל משרד חקירות מקצועי תבטיח כי כל הפעולות ייעשו בצורה דיסקרטית ומבלי ידיעתם של בני הנוער.

לאילו סכנות חשופים בני נוער?

בגיל זה הילד מגבש את זהותו ומתמודד עם קשיים לא מעטים, הן חיצוניים והן פנימיים. תקופה זו מלווה לא אחת במאבקים רבים עם הסביבה החיצונית בכלל ועם ההורים בפרט. לא תמיד יודעים בני הנוער כיצד להתמודד עם האתגרים הרבים העומדים לפתחם, ולעיתים כאשר העומס נעשה כבד מנשוא הם עלולים לעשות בחירות שגויות ולאמץ נורמות התנהגות שליליות. הדרך להתדרדרות היא פעמים רבות קצרה מאוד והסכנות הן רבות. אלימות, אלכוהול וסמים הם רק חלק מהסכנות האפשריות.

כניסתו של האינטרנט לחיינו ובעיקר לחיי ילדינו הביאה עימה סכנות נוספות והקצינה את אלו הקיימות. גם הטלפונים הניידים, הצפייה בטלוויזיה והחשיפה הממושכת והבלתי פוסקת לתכנים שליליים הגבירו את הסיכון והשפיעו באופן שלילי על תהליכי ההתבגרות הטבעיים של בני הנוער.

נוסף לכך, זמינותם של הסיגריות, האלכוהול והסמים והסביבה החיצונית המעודדת לא אחת התנהגות לא אחראית, גוררים נערים ונערות רבים לאמץ דפוסיי התנהגות בלתי רצויים. יחסי המין המתחילים היום בגילאים צעירים מאוד ולא בשלים גם הם תורמים את תרומתם הבלתי רצויה להחמרת הבעיה. מרבית הנערים והנערות אינם מודעים כלל לסכנות הרבות האורבות להם בכל פינה. הם יוצאים לבלות בדיסקוטקים ובמועדונים ומושפעים מאוד מהלחץ החברתי המופעל עליהם. הסכנות הרבות והגיל הלא בשל הופכים אותם לחשופים ביותר ולפגיעים במיוחד. 

אם אתם חשים כי הילד נמצא בסכנה, כי אתם מנותקים מחייו ואינכם יודעים כיצד לסייע לו, סיוע של משרד חקירות על ידי חקירה בכיסוי או מעקבים - הוא לעיתים הדרך היחידה למצוא קצה חוט ולגבש תוכנית כדי לחלצו מהמצב המסוכן אליו נקלע.

סימנים שיש בהם לעורר דאגה

שינויים קיצוניים בהרגלי האכילה של הילד, ירידה קיצונית במשקל, התנהגות אלימה ותגובות אגרסיביות, היעלמות כסף מהבית או מהארנק, עיניים אדומות, ישנוניות ועייפות קיצונית, הידרדרות קשה בלימודים, חברים חדשים עם השפעה שלילית, שימוש מופרז במחשב ובאינטרנט, שקרים וחצאי אמיתות, קנאות מופרזת לפרטיות ועוד.

סימנים אלו הם רק חלק מהסימנים שעלולים להצביע על כך שילדיכם מצויים בסכנה. מאידך, חשוב להבין כי קיומו של סימן זה או אחר לא בהכרח מצביע על בעיה אמיתית ומדובר בגיל רווי משברים ושינויים התנהגותיים.

הילד שלכם זקוק לכם – גם כאשר אינו מבקש זאת ואף עושה הכל בכדי לצמצם את נוכחותכם בחייו. בני הנוער היום הם דעתניים יותר, מרדניים ומודעים היטב לזכויותיהם אך לעיתים זהו רק מעטה חיצוני לחוסר אונים ולצורך אמיתי בעזרה ובתמיכה. הורים לנוער מתבגר צריכים להיות "עם האצבע על הדופק", לעקוב אחר המתרחש, לפקח ולתכנן את צעדיהם ברגישות רבה אך גם בתבונה.

איך משרד חקירות יכול לעזור?

אם הילד "ממדר" אתכם ואין לכם מושג על המתרחש בחייו, כדאי לערב איש מקצוע ולפנות אל חוקר פרטי, בכדי לנסות ולקבל תמונה מלאה על המתרחש. באם יש צורך, יבצע משרד החקירות מעקב אחר הנער או הנערה.

חשוב לציין, כי מעקבים אחרי בני נוער נעשים מתוך רגישות רבה ובהתאם לנסיבות המיוחדות, הם מתבצעים באופן מקצועי ובחשאיות מלאה, כך שהנער או הנערה לא ידעו דבר על הפעילות. החקירה היא רק השלב הראשון, שמטרתו לאשש או להפריך חשדות או חששות של ההורים. אם יתברר שדאגותיכם היו מוצדקות חשוב לפנות לאנשי מקצוע שיסייעו לכם לשקם את התא המשפחתי ולפתור את הבעיות.

דואגים לילדים וחוששים לשלומם?

במקרים בהם בני נוער מסתירים מידע מהוריהם, לא אחת הפיתרון היעיל ביותר הוא חקירה בכיסוי ומעקב. איתור המידע הוא שלב הכרחי בדרך אל הפיתרון והשבת השקט הנפשי לחיק משפחתכם.  לפרטים נוספים חייגו: 03-5446363

פנו אלינו עוד היום לקבלת יעוץ חינם בנושא חקירות / מעקבים:

ליחצו כאן להוספת תגובה
סגור



סגור