כותב המאמר, חוקר פרטי בהווה וחוקר משטרה בכיר בעברו, כתב בזמנו (לפני כמה שנים) את חוות דעתו על אחד ההאקרים הראשונים שנתפסו במדינה.
אנאלייזר בישראל - חוקר מול האקר
x דיווח על תקלה
תאור תקלה:
שם:
דואר אלקטרוני:

מלא/י פרטים ליצירת קשר:
חייגו אלינו: 03-5446363

אנאלייזר בישראל - חוקר מול האקר

Hebrew
תאריך: 25/12/2012 16:08   

כיום אני חוקר פרטי שעובד במסגרת משרד חקירות פרטיות. אילו הייתי האקר כמוך אהוד, לא רק שהייתי מפסיק לפרוץ למערכות מחשב רגישות, הייתי יורד למחתרת, מכה על חטא, ומעדיף להסתנוור ולהתחמם מאור הניאון במרתפים ולא מזרקורי התקשורת.

אבל אני לא האקר. אני הייתי בצד השני של המתרס שלך. הייתי חוקר. אני עמדתי בראש צוות עבירות המחשב הראשון ביאח"ה, היחידה הארצית לחקירות הונאה.

הצוות שלי יצק את היסודות למערך חקירות בתחום עבירות המחשב. על יסודות אלו, הקימו חברי המקצוענים, מאיר זוהר, גרי ליטוין ובועז גוטמן כראש המפלג היוצא, את המערך הנוכחי, כחוד החנית, חוקר ומנחה של חקירות עבירות מחשב במשטרת ישראל.

ההתחלה הייתה ביוני 1986, עם "הנער מטבעון", שפרץ למחשב ידיעות אחרונות ושינה את כתבתו של יעקב אילון שליח העיתון דאז, בניו יורק. הכתבה המשופצת החשידה את המורה של הנער בהברחת סמים בג'וקים אלקטרוניים. המשכנו אני וחברי לצוות (מאיר זוהר, בועז גוטמן, שבתאי עוז, גילה בכר ואחרים) לחקור ולחשוף נערים אחרים בני גילך, מרמת השרון, הרצליה וכרמיאל, שפיצחו את קודי הגישה לרשת המחשבים הציבורית וחגגו על חשבון הבעלים החוקיים.

בין לבין, ניהלנו חקירות רבות נוספות, מעקבים והפעלת אמצעים, שאני מנוע מלפרט. סיימתי את שירותי ביחידה, בשנת 1993 בחקירת מנהל חשבונות בחברת כח אדם, שיצר לעצמו תלושי משכורת פיקטיביים, שמצאו את דרכם למספר חשבונות בנק (שנפתחו מבעוד מועד), כדי לקבל בתאווה חסרת מעצורים את הכסף שהוזרם לאותם חשבונות.

אז, באותם ימים, עבדנו ללא אמצעים, ללא ידע של ממש וללא מודעות וחשיפה לעבירות מחשב. לא החזקנו מעצמנו מומחים. עבדנו קשה כדי להתגבר על הפער הקריטי ברמת הידע של הנחקרים לעומת חוקרים. רק מאיר זוהר, היום ראש מפלג עבירות מחשב נחשב אצלנו למומחה המוביל. בעבודת צוות מסורה, עם הרבה צניעות, מוטיבציה ואמונה בצדקת דרכנו, ללא רעש תקשורתי, חשפנו ופיצחנו את כל התעלולים של עברייני המחשב הצעירים, שגם אתה נמנה עימם, עם חותמת רשמית של בית המשפט.

ובכל זאת, אהוד, למה אני מאזכר את כל אותם נערים בני טובים כמוך, שאת המניע למעשיהם הסברנו אז, כמשובת נעורים, כסקרנות ללא גבולות וכאתגר להפיל מערכות כבדות?

אני אסביר לך מדוע.

אותם נערים לשעבר, מרגע שנתפסו בקלקלתם והבינו, שאין להם ברירה אלא להודות ולהתחרט על מעשיהם, נעלמו מהזירה הציבורית. לא שמענו עליהם עוד. יתכן והם המשיכו להשתולל ולהפגיז מערכות מחשב, אך הם לא חברו ליועצי תדמית ותקשורת, לא נעתרו לכל ראיון עיתונאי, לא הופיעו אצל "יאיר לפיד", והכי חשוב - הם לא העיזו ללעוג ולהשמיץ את החוקרים שלהם.

זו חוכמה קטנה לנצל את התקשורת לעקיצות וללעג של מי שאינו יכול להשיב לך כגמולך. להזכירך, אותם חוקרים, שאת רמתם ויכולתם המקצועית אינך מעריך ואפילו מזלזל, הם הם שחשפו אותך, ובזכות יכולתם הגבוהה הורשעת בדין ובצדק.

האמן לי, את כל חוקרי המפלג אני מכיר. למדתי מהם הרבה, במיוחד ממאיר זוהר. כולם מקצוענים לעילא ולעילא. הם עובדים בתנאים לוחצים, בעומס בלתי אנושי. כל אחד מהם היה נחטף ונקלט בקלות בשוק הפרטי. אך הם מעדיפים להמשיך להתמודד בניהול חקירות פליליות כנגד ההאקרים שאתה נמנה עליהם.

אהוד! זהו, הורשעת, בית המשפט גזר את דינך. אמץ את ההמלצה "והמשכיל בעת ההיא יידום".

עזוב את חוקרי המשטרה, המסורים והמיומנים להמשיך את ההתמודדות הקשה, עם עבריינים נוספים, שצצים כפטריות לאחר כל ראיון שאתה נותן. אתה עלול להוות, עבור קטינים חסרי אחריות, מודל מפוקפק לחיקוי. חבל עליהם ועליך, צא לדרך חדשה, חרישית, נקייה משטיקים, מראוותנות, מיוהרה מיותרת ובקיצור, "והצנע לכת".

משרד חקירות פרטיות יניר לוין - יעוץ ומודיעין מבטיח חקירות ומודיעין ברמה אחרת!

מבצע לגולשים באתר:
תוכנת אנטיוירוס מתקדמת ואיכותית
להגנה על המחשב שלך!
משלוח עד הבית
הזמן עכשיו:

PC Security Shield - Stop Viruses, Hackers & Spam

מחקרים הוכיחו את יעילותה של התוכנה בהגנה מוחלטת על המחשב שלך - מומלץ!
ליחצו כאן להוספת תגובה
סגור



סגור