ביקורת על התנהלותם של גלעד ועומרי שרון, בעת חקירות משטרה בעניינם. המאמר מביא את זוית הראיה של כותבו, מנהל משרד חקירות פרטיות בהווה וחוקר בכיר במשטרת ישראל בעברו.
חוקר פרטי במקום גלעד ועומרי שרון
x דיווח על תקלה
תאור תקלה:
שם:
דואר אלקטרוני:

מלא/י פרטים ליצירת קשר:
חייגו אלינו: 03-5446363

חוקר פרטי במקום גלעד ועומרי שרון

Hebrew
תאריך: 25/12/2012 16:10   

מנקודת מבטו המקצועית של חוקר פרטי, שניהל בעבר חקירות משטרתיות מורכבות ורגישות באותה יחידה בה נחקרה משפחת שרון, וכיום פועל במסגרת משרדי חקירות, אילו הייתי גלעד או עומרי שרון, הבנים של אריק, לא הייתי עושה לאבא שלי מה שהם עשו לו. כבן לאבא אחר, אין לי אלא לקבוע, שאם יש אמת בטענתו העקבית של אבא אריק (אלא אם תוצאות החקירות יוכיחו אחרת) שאין לו מושג על דרך הניהול של חוות השקמים, על מקורות המימון למסע הבחירות שלו ושהבנים, כ"כ מוכשרים כאנשי עסקים ורק הם יודעים מה הולך בחשבונות הבנק השונים, אזי הפעם, הבנים אכלו בוסר ושיני האב תקהינה. 

גלעד ועומרי !

אבא שלכם הוא לא סתם עוד אבא. הוא הפסיק מזמן להיות רק האבא הפרטי שלכם. היום הוא ראש הממשלה, בעבר הוא היה איש צבא, לאחר מכן נכנס לזירה הפוליטית וכיהן כשר במשרדים שונים. בכול צומת בחייו הצבאיים והפוליטיים, הוא משך אש. תמיד נשאר אחריו שובל של שמועות, חשדות, תביעות, משפטי דיבה, חקירות ותחקירים עיתונאיים. בימים אלה נחשפו הקלטות של ניהול הקרב במלחמת יום הכיפורים, שבודאי לא הוסיפו בריאות ונחת רוח בקרב משפחת שרון.

מכל צומת בחייו הציבוריים הוא יוצא עם גיבנת או שריטה במקרה הטוב. תמיד משהו נדבק אליו, טפלון הוא לא. אתם שגדלתם בצילו ידעתם כמובן על ההיסטוריה שלו, חייתם אותה מקרוב, הייתם שותפים לכאב, לסערת הרגשות ולקודים החבריים והערכיים שלו, שעליהם חונכתם. ידעתם שאבא אריק חשוף לביקורת ציבורית. ידעתם שתמיד יחפשו אותו. פעם יצליחו להפיל אותו ופעם לא. פעם הוא זוכה בתביעה משפטית ופעם מונעים ממנו להיות שר ביטחון.

תוצאות הבחירות האחרונות, בהן זכה ברוב מוחץ וחסר תקדים בדעת הקהל, כאילו ניקו אותו מעברו שרודף אותו. כמעט שכחנו את מה שידענו על אריק הלא שגרתי. חשבנו, שאולי בא השקט למשפחת שרון. יותר לא יחטטו עיתונאים בעברו, יותר לא יהיו חקירות, העבר מת, נפתח דף חדש עם סבא אריק, האהוב על מרבית הציבור בישראל והינה, אתם שניכם, הבנים האהובים של אבא אריק, שיכולים לשמש מופת ודוגמא לבנים הדואגים לאביהם העסוק והרדוף, במיוחד לאחר מותה של האם האהובה לילי ששמרה על אבא מכל משמר, יכולתם לספק לכולנו דוגמה אמיתית למשפחה מלוכדת ואוהבת שאפשר רק להתקנא בה. הפעם, פישלתם בגדול.

גלעד ! אם רק טובתו של אביך והגנה על שמו הטוב ומעמדו הציבורי הם באמת תמיד נר לרגליך, מדוע לא דחית על הסף את פנייתו של דודי אפל להעסיק אותך כיועץ כלכלי לכאורה, בפרשת "האי היווני", שמסתפק באיסוף מידע עסקי מהאינטרנט.

הכסף הגדול והחוזה השמן, בלבלו אותך לחלוטין. הרגשת שאתה פיגורה רצינית שמשחקת במגרש של הגדולים. היית יוצא גדול ובן למופת אם היית דוחה על הסף את הצעתו המפתה של דודי אפל, לשמש יועץ מיוחד בעיסקה שנרקמה אז. אם יש משהו שקשה להדביק לך זו תמימות. האזנות סתר מסחריות שבוצעו במשרדו של יועץ האבטחה ששכרתם, ותמלול ההקלטות כפי שנחשפו לציבור, מעידים עד כמה אתה מתוחכם ויודע להגן על עצמך. אילו היית פחות אגואיסט וחושב מעט על פוטנציאל הנזק לאביך בעצם ההתחברות לדודי אפל, לא ברמה האישית אלא בעצם ההתקשרות העסקית, היית מוותר על הכול ואומר לאפל: "תודה על האמון שאתה רוחש לי, אני יודע שאבא יפגע מכל הסיפור הזה. הגנה על שמו הטוב של אבי חשובה לי יותר מכל עסקה".

קשה להאמין שלא ידעת או הערכת לפחות, שאפל פונה אליך לא רק בשל הכישורים המקצועיים שלך. אתה יודע שיש אחרים טובים, מנוסים וממולחים ממך בתחום. נבחרת ע"י אפל רק בשל היותך בנו של אריק. האם רק הכסף הגדול והחוזה השמן סינוורו אותך. לא סביר שלא ידעת דבר על הרקע של דודי אפל וטכניקות הפעולה שלו, שנועדו לטוות את הקשרים הנכונים עם האנשים רבי ההשפעה, לקידום האינטרסים העסקיים שלו. אין צורך בחותמת של בית המשפט שירשיע אם בכלל את אפל, כדי לדעת שכך הוא עובד. נפלת גלעד למלכודת דבש. היום, אתה, אחיך ואביך מלקקים את פצעי המלכודת שנטמנה לכם.

גם בפרשת סיריל קרן, לא גילית את אותה התחשבות ורגישות הנדרשות להגנה על שמו הטוב של אביך. מה חשבת, שאם תרחיק עד דרום אפריקה בחיפוש אחר מקורות מימון, זה לא יתפוצץ לכם יום אחד בפרצוף. הראיה, שזה קרה כנראה יותר מהר ממה שתכננתם. זו הפוליטיקה, תמיד יחפשו את אביך. אין מנוחה בזירה הפוליטית, אלו כללי המשחק. גם אם נניח שאביך ידע על מקורות ההלוואה, או שאפילו הציע לך לנצל את קשריו ממלחמת השחרור עם סיריל קרן, הייתי מצפה ממך לראות את הנולד ולהזהיר את אביך שלא זו הדרך, היא מסוכנת, היא תפגע בו. שומר נפשו ירחק. אז מה, רק אימכם המנוחה ידעה לגונן על אביך? רק לה היו החושים הנכונים? לכם היא לא הורישה ולו מעט ממה שהתברכה בו? שמירה והגנה על אחדות המשפחה. 

גם אתה עומרי לא קוטל קנים. לפי הפרסומים ולפי דוח מבקר המדינה, הובלת את כל המהלכים של מימון הפריימריס של אביך. עד כדי כך לא התרשמת מהחקירות הקודמות שהיו באותו נושא לפוליטיקאים אחרים? למה לא למדת לקח מניסיון המר של אחרים שבילו הם ואנשי שלומם שעות רבות בחדרי חקירות? היום אתה בוחר בזכות השתיקה שלא מוסיפה מניות הטבה למעמדך הציבורי ולמעמדו של אביך. שלא לדבר על הטכניקות והדילים המפורסמים שאותם הנהגת במרכז הליכוד. אל מי לא חברת כדי לקדם את עצמך ואת חבריך למרכז. האם לא היה ברור לך, שאתה הבן של... ויום אחד תוצאות מעלליך ידבקו באביך, שמנסה להסיר כתמים מעליו לאורך כל הקריירה הציבורית והצבאית שלו?


מה אגיד לכם גלעד ועומרי? אילו הייתם פחות חמדנים, יותר רגישים, יותר צנועים ומתחשבים במעמדו הרגיש של אביכם, הייתם חוסכים ממנו את הבושות, חקירות משטרתיות ופרסומים רבים בכלי התקשורת. מה אבא אריק רצה בסה"כ, לגמור את הקריירה כראש ממשלה מוצלח, שנהנה כאמור מאמון הציבור הרחב, להראות לכל רודפיו ומבקריו, שמי שלא רצה אותו כרמטכ"ל או כשר ביטחון, קיבל ראש ממשלה מוצלח.
אם אביכם יאלץ להיפרד מכס ראש הממשלה, יש לכם ילדים על מה להכות על חטא. עם ילדים כמוכם אולי לא כדאי להיות אבא פוליטי ואישיות ציבורית. תחשבו על זה.

משרד חקירות פרטיות יניר לוין - יעוץ ומודיעין מבטיח לכם חקירות ומודיעין ברמה אחרת!
ליחצו כאן להוספת תגובה
סגור



סגור